Tjäna tusenlappar

Skrattretande faktiskt… jag var hos en kär vän och hälsade på igår. Vi diskuterade om man skulle ha aktiebolag, HB eller enskild firma och mycket annat. Jag berättade att jag gjorde 10 000 sek mer i månaden bara i annonsintäker. Skitbra, säger han… Och jag håller med. Sen glömde vi allt om jobb och snackade om annat… Precis innan jag ska gå en halvtimme senare berättar han att han ska på kontraktskrivning i morgon. Att han gör 2 mille på jobbet. Grattis! sa jag och undrade samtidigt hur mycket som var över när jobbet var klart. Cirka en halv mille säger han. Jag tittade på honom och sa; -Nu ska jag gå hem… 😦 Så trött man kan bli. Men sen är han värd det. Har jobbat med samma hårda jopbb i 30 år och vet vad han gör… Men snacka om att mina 10 000 såg små ut helt plötsligt… Men jag är ändå glad för dem… och inte ett dugg avundsjuk … Ha ha ha…

Kommentera

