Kvinnor vs. män

Är det så att vi egentligen alltid kommer att tycka så väldigt olika att det inte kan bli jämlikt? Vad är det egentligen vi vill? Nu har jag suttit hela dagen och bloggat med Genusbloggen, en bra blogg. Men det verkar bara vara killar på den vilket för mig inte blir så dynamiskt och representativt. Inte tusan har jag sett denna miss sämja i företagen som de dock lägger an på.

Jag hade tyckte det var kanon om vi alla kunde dra jämt, men det ser faktiskt mörk ut 🙂  Att de vill satsa på kvinnor ser jag som positivt. Jag ser det som en del i utvecklingen. Det varar inte så länge och rätt som det är så är det något annat som ska gynnas…

Jag kan tycka att om jag behöver en hjälpande hand och kan få det så är det kanon bra. Om jag snubblar över en god affär så är det också kanon. Om jag får en ny kund av en kompis så ser jag det som en kanon affär och får jag den för att jag har varit ute och dängt väska för att få en kund så är det pricken över i:et. Och alla borde tycka att jag var bra som tog tillfället i ack..

Kommentera

