Gamla mammor

Unga energiska föräldra på skola, dagis och lekplatser. Suuuuck säger jag bara… – Är du hennes mormor fick jag höra en gång… Klart de frågar, men det hindrar inte att jag ville slå på ungen. vilket jag absolut inte gjorde så klart. Drömma går ju 🙂 Ja, det är i alla fall inte jag som är ung och sprudlande som förälder. Snarare tvärtom, men det skulle jag ju aaaaaaaaaaaaaldrig erkänna 🙂  Lillan (9 år nu) har ett hektiskt liv med många kompsiar, läxor, hobbies, fritidsaktivteter och mycket annat… Skona mig säger jag bara… Jag är trött… Vill jobba, träffa vuxna, vara mig själv… Så då går jag faktiskt och gör det. Det är det sköna med att vara en gammal mamma. Man tar sig friheter som man inte skulle gör anär man var yngre… 

En av mina närmsta väninnor råkade bli gravid på gamla dar. Hon blev 40 näst sist gången jag pratade med henne och sist jag pratade med henne var hon i 5;te månaden. Så ofta hörs vi, men dock… Hon är underbar… Hon sa att hon tänkte ofta på mig för om jag kunde ha en kotte och vara 45 + nu, mewn beteede mig som jag gjorde och hade en sådan inställning till livet så kunde hon också… Visst blir man glad av en sådan kommentar. Det är då man inser att det inte blev så tokigt i alla fall…

Kommentera

