Dricka latte och få diamanter

Visst hade det varit trevligt att bara få dricka latte och få diamanter. Köpa kläder och gå gå på stan med väninnorna. Åka till Paris och Milano och titta på kläder… Ack så härligt att vara kvinna och få göra dessa fåfänga saker. Att få lov att känna sig fåfäng, kvinnlig och vacker…

Jag gissar på att jag tröttnat på det bara efter ett par dagar, men att någon gång få uppskattning för att man bara vill vara kvinna hade varit uppfriskande i vårt stressade samhälle av jämlikhet och arbetsbörda. Kom på att det finns inte så mycket kvar av det i vårt samhälle… Eller är det bara jag som inte hittat det.? Tycker man jobbar jämt – ingen rast ingen ro… Men egentligen är det väl vad man gör det till. Vill man så kan man väl själv annars. Jag kan ju sitta där hemma i en nyköpt aftonblåsa och dricka champagne när mannen kommer hem. 🙂 Han hade helt klart undrat vad jag sysslat med innan han gått vidare ut i verkstan… 🙂

Kommentera

