Böter för den som tror han gör rätt…

Q Park – vilket irritationsmoment.
Hade en kund från Danmark på besök. Så klart felparkerade han utan att veta om det. Han placerade sin parkeringsbetalning i rutan som man bör, men råkade köra fem meter in på fel parkering. På sin betalda parkeringslapp stod det att han hade betalat till klockan 9 dagen efter och så var han nöjd. Vilket jag förstår. En timme senare får han en parkeringsböter på 400 spänn (utan att veta om det för han var på middag med mig). Parkeringsvakten från Q park har sett den betalda parkeringslappen i rutan och skrattat gott, förmodar jag. Han såg att det var en dansk och det känns verkligen som att  Q park passar på. Vakten sätte såklart 400 kr, som böter vilket jag kan köpa en (1) gång. När min kund ska hämta bilen dagen efter kl. 8:50 har de satt en lapp till på 400 kr för det är ju nytt dygn och de passade verkligen på eftesom de såg han betalat till kl. 9 på vanlig gata. De skrattade hela vägen till banken… Jag tror de får provision för att svina till folk… Två lappar på 400 kr stycker var en för mycket tyckte jag… Men jag kan tycka vad jag vill har jag förstått…

Sen till det hemska är att jag tyckte jag skulle se om de var lite mänskliga på Q park i Uppsala. Ringde och berättade vad som hänt och frågade om de kunde vara lite tillmötesgående och i alla fall ta bort en (1) böter. Kortasre svar får man leta efter; -Nej! sa han och tyckte att min kund fick skylla sig själv. Då sa jag att jag tyckte han lät väldigt irriterad och arg på rösten för att man ringer och provar på att bli av med en böter. Jag var hur trevlig som helt. Då säger han; -Jag är inte alls sur, men det får du uppfatta hur du vill.

Vad hände med;  -Jag önskar jag kunde göra något, men det kan jag inte, eller -Så tråkigt för din kund. Eller vad fan som helst… men han var så jäkla otrevlig och det får man väl kanske vara om man jobbar på Q park. Jag var inte ett dugg sur, men han stal en jäkla massa energi från mig utan att det ens är jag som ska betala böterna. Hur otrevlig får man egentligen vara?

ALDRIG jag ska parkera på Q park om jag så ska gå en halv timme för att komma fram. Och det inte för att min kund fick böter utan för att Q parks personal är väldigt arrogant och otervlig. Sådana tänker inte jag spendera mina pengar på och jag parkerar mycket i Malmö. Den arrogans jag upplevde, har jag inte mött på många år.

Kommentera

