Attackerande karlar

Har haft en het diskussion med Genusbloggen idag.  Jag blev hela dagen attackerad av åsikter som jag skulle propageras med så att jag under eftermiddagen sa tack och hejdå för mig. Jäklar vad karlar kan vara trångsynta ibland. Dessa statistiker, dessa övertalningar, dessa arrogande attacker och med en gång så är en annan född på ett annat århundrande för att jag inte tyclker som dem… Egentligen handlar det om ett tyckande och inget annat. Jag tycker inte som denna lilla klick av karlar i Genusgruppen och fan vad jag ska få för det. Vi får bara vara överrens att vi inte kommer överens, vilket jag skrev till dem. Jag gav upp till slut för det går inte att diskutera med folk som har monologer med sig själv och ser varje inlägg som ett ”Haaa! Där fick hon” attackerar.

Jag var så förbannad på flera uttalanden som blev för peronliga och billiga att jag drog tillbaka ett par inlägg som jag gjort, men faaaaan hellet. Nu är de uppe igen… Ska sova på saken… så får vi se vad som händer i morgon… En ny dag, med champagne på sängen kanske? Eller en ylande hund som vill ut… Valen är många i vardagens sötma 🙂

Kommentera

