Köande landsting

Hur ofta sitter man inte i kö till ett sjukhus?

Nu satt jag där i morse, upptaget, upptaget, upptaget… Det tog aldrig slut. När jag väl kom fram säger en telefonröst att där är många före och att man ska vänta. Så väntar man och väntar och väntar. Så äntligen kom jag fram efter en timmes kämpande, för att tjejen i telefonen ska säga att jag måste först ha en remiss för de har bestämt att man inte får låta remisser ligga… Vad är poängen? Att man ska sätta doktorn i arbete igen? Okej, då gjorde jag det så nu ska hon ta sig tid, skriva om och fixa på sin dyrbara tid för något som redan fanns.

Det trista är att man skäller på tjejen i telefonen, som absolut inte har något med beslutet att göra… och sedan fick doktorn sig en reprimand också… Oj, oj, oj vad jag kan – helt själv 😉

Kan vi inte bara sätta hela landstinget på en remissrunda? Jag kan bara inte se att någon spar tid här? Visst kanske man spar en krona med att ha gamla remisser liggande, men den kronan förloras ju när doktorn ska göra jobbet två gånger…

Vilken krona sparade vi egentligen och var?

3 thoughts on “Köande landsting

  1. tur att de hade en tjej vid telefonen. Tänk om det hade varit som på Telia, en maskin! 🙂

  2. Sjukvårdens organisation borde ses över på mer än ett sätt. Som delar av den fungerar i dag kan det inte vara meningen att det ska vara!

Kommentera

