Morgondagen

Lite ljusare, lite mer energi, lite mer vill göra mycket, lite mer vilja – lite mer men inte allt än. Nu börjar det vända – den där trista känslan av höst, vinter och mörker. Kylan har ännu inte infunnit sig i Skåne, men dock de isande vindarna. Nog snackat om vädret – det vill man ändå bara åka ifrån.

För de som vill bli uppdaterade på något kul så satt jag i Nice när Sterling gick omkull. Blev bara glad åt att inte kunna komma hem även om det regnade där nere som himlen var öppen. Tyvärr fann någon en biljett till mig på mindre än 4 timmar 😉 så jag kom hem vilket jag aldrig hade tvivlat på. Jag var ju i Europa och det finns tåg om inte annat. Då var det värre den gången jag var 25 år och var strandad i Sidney. Men även då lyckades jag ta mig hem – dock en månad senare än tänkt. Varmt och skönt var det i alla fall.

Kommentera

