Så landade rätt jobb

Äntligen har jag bestämt mig. Det var inte så svårt till slut då det stora företaget med tusen anställda helt plötsligt kändes rent för stor för mig. De frågade bland annat mig om jag kunde leva med att inte så ofta bli hörd för mina yttranden och det var faktiskt ganska avgörande fråga. Det betyder att man oftast skulle stå och dunka huvudet mot en vägg och aldrig få som man vill. Jag är mer van vid att folk lyssnar på mina förslag och idéer och känner sig trygga med mina beslut, men detta stora företag hade det aldrig gått. Vilket kan vara bra i och för sig, men inte i nuläget.

Jag fortsätter som projektledare och marknadsförare så jag har hamnat helt rätt. Jag vet inte hur mycket tid där kommer att finnas till bloggandet – mer eller mindre. Kanske blir det mindre för jag får så m,ycket att göra eller så blir det mer för ni är ju dock min lilla ventil.

9 thoughts on “Så landade rätt jobb

  1. men vad bra att du jobbar! Det kändes som om du behövde det. Din sista mening håller jag med om. Ibland tror man att bloggandet ”tar tid” men den kan också ge tid. Blir man inspirerad så jobbar man effektivare. Läste faktiskt om ett företag i GB som hade kommit på att inspirerade människor fungerar bättre än trötta sådana, så de uppmuntrade alla att blogga!

  2. Jag tror att du gjorde ett klokt val. Jag håller med både dig och Lejonet. Visst kan bloggen ta tid men det kan också vara en ypperligt forum för att skriva av sig och ventilera ett och annat!
    Kram och lycka till!

  3. Hej du! Va skönt att det fixat sig med jobb!! grattis! Och bloggen..ja den finns ju..och vi är här för dig. Vi är nog mer sporadiskt här de flesta av oss den tiden som kommer nu. Men vill önska dig en härlig Valborg och lycka till med allt! *varma kramar från Värmland** =))

Kommentera

