Känns det igen?

Satt och funderade på varför man blir så aktiv när man känner att den lediga tiden börjar ta slut. När jag blev arbetslös så kommer jag ihåg att jag skulle bara göra sååå mycket – men jag gjorde ingenting på mycket länge. Skrev en del på ett nytt manus, men annars så var jag bara lite halvtrist. Så kom jobbet och det är fyra veckor sedan jag gjorde något i trädgården och helt plötsligt ska allt göras på en och samma dag. Jag hinner ju ingeting känns det som och jag som hade så lång tid. Varför gör man om samma sak varje gång? Varför sätter man inte igång med en gång och gör något? Varför går man och bara glor känns det som – tills man får veta att friden är slut och så forserar man som en virvelvind? VARFÖR?

 

4 thoughts on “Känns det igen?

  1. Ja visst känner man igen fenomenet…själv fungerar jag som bäst när jag har mycket att göra…och kan bli otroligt SLÖ då jag inte har några som helst ”rutiner” att följa!

  2. Så är det. Har man lite tid vill man göra mycket och har man mycket tid har man ingen lust att göra något. Min fru upplever lite av samma. Innan hon fick veta att hon fått jobbet hade hon ju mycket tid, men hade ingen lust att göra något och kände sig värdelös. Nu vet hon att hon har två veckor kvar och då plötsligt vaknar ”motorn”. Nu ska allt göras!

  3. Jo men så är det! I början av ledigheten känns den hur lång som helst men sedan börjar man inse att tiden går lika snabbt som vanligt! Då kommer man igång med både det ena och det andra!

  4. ja visst är det typiskt…verkar som man behöver en liten piska som hejar på för att man ska sätta fart. *S* Hoppas du får en skön fortsättning på kvällen *kram*

Kommentera

