Ett hejdundrandes liv

Så kom jobbet och så vill jag ha ett annat. Hhmmm… låter översvallande men det känns faktiskt mest jobbigt. Har sökt så många jobb så nu dimper några ner och ett har jag fått. Jag säger bara att jag är lyckligt lottad för jag förklarade att jag först vill gå på de två kommande intervjuerna denna vecka och då säger de att de väntar!!! Helt otroligt – de väntar? De väntar och hoppas på att jag inte ska få de andra jobben för de vill ha mig. Jag är fullständigt mållös. Vilken känsla man får – jag måste vara både trevlig och kompetent 🙂

Har varit borta ett tag också. Eller rättare sagt, jag kom inte in på min sida på flera dagar…

Har fått en himla fart och bygger en uteterass just nu. Så fort jag fick ett jobb så fick jag fart för det är ju snart slut på friden. Jag har lagt sten på tolv kvadratmeter idag. Har ont i hela kroppen, men himla skön känsla. Känns som att man gjort något – utom tummarna som det inte finns några nagler kvar på och som är helt spruckna.

3 thoughts on “Ett hejdundrandes liv

  1. Grattis! Som yngsta fröken då;-) Har två sommarjobb att väla på men det stressar bara mig! Hoppas du blir nöjd med det du väljer i slutändan!
    Grattis!

  2. jag var i samma situation för tio år sedan – hade fått ett jobb, men ännu inte skrivit på, när jobbet med stort J dök upp. De andra väntade och tyvärr (eller hur man nu ska se det) valde jag det med stort J. Något jag inte ångrat, trots att jag blev så sjuk av mitt jobb för snart sex år sedan.

Kommentera

