Vad kul

att bli av med jobbet och träffa sina gamla kollegor. Ska upp till Båstad och ha en helkväll med några tidigare arbetskollegor. Äta gott och bara vara tillsammans. Jag ser verkligen fram emot att få slappa lite. Utan barn, hund och hus – behöver nog komma bort lite för det är så sällan man gör det. Just nu har jag en hund som trycker sig intill mig och tycker synd om sig själv för han har stukat svanen när en schäfer hoppade på honom på en rastplats. Den bet hål i pälsen och var allmänt agressiv och det var då vi gissade på att han stukade svansen som nu hänger rakt ner i stället för att stå upp som den ska göra på en beagle. Jag förstår honom, men han har hållt på sedan igår och är så klen… Han var inte klen när han jagade en kaninunge och fick tag på den i morse på promenaden – full rulle och inget stopp. Så just nu är jag lite trött på hans gnäll om man får säga så. Veterinärer är ju inte billiga de heller. En spruta och ett konstaterande att den fått en smäll kostade 650:-. Trist när man blir så gnällig över att ha ”lagat” sin hund.

 

3 thoughts on “Vad kul

  1. Så trevligt det låter! Få resa bort, äta gott och bara umgås med trevliga människor! Det är precis vad jag skulle behöva. Lite av den varan blir det i kväll när vi ska ut och äta men helt samma sak är det inte!

    Vilken otur med din hund men tur i oturen att det inte blev värre skador!

    Kramar!

  2. Nu kan jag väl inte skryta med en välsopad dörr, men är det inte från den 1 April hundar måste vara koplade?
    😉

Kommentera

