Jobb, jobb, jobb

har jag sökt och fått tre företag som nappat. Kanske inte så illa i alla fall. Jag vet inte, men nu har jag varit utan jobb i 1½ månad (dock ej utan lön) och anser att jag inte vill vara hemma längre. Har funnit ett jobb jag verkligen vill ha inne i Malmö. Det är verkligen som klippt och skuret för mig – ni vet när man läser om ett jobb och så tänker man bara att det är verkligen ett jobb som borde vara mitt… De hör förhoppningsvis av sig nästa vecka och berättar om jag gått vidare eller så gör de det inte, men då förlorar de en bra resurs… Låter kanske kaxigt, men så är det – det jobbet borde bli mitt och det har jag förstås förklarat för dem. De skrattade och önskade mig lycka till… Hhmmm… kan tolkas hur som helst… Men jag kanske kan locka med att göra reklam för dem på min blogg och hemsida om jag får jobbet. Ha ha 🙂 Så lättköpta är de tyvärr inte.

Dags att gå till Apoteket och köpa ut medicinen för lillemans inflammerade svans (Mer pengar… suuuuuck….)

15 thoughts on “Jobb, jobb, jobb

  1. hoppas du verkligen får det. Jag har också varit i samma situation. Hittat jobbet där allt verkar stämma. Och ibland kommer man inte ens till en intervju. Det är mystiskt. Om du inte skulle få det, hoppas jag du tar det med en nypa salt. Att söka jobb är bland det svåraste som finns. Jag tänker ofta på en fransk affisch jag såg till filmen Midnight Express. Vet inte om du såg den, det handlade om en kille som åkte dit för kokain smuggling i Turkiet. Hur som helst, på affischen stod det ”L’important est de ne jamais desespoir” Det viktigatse är att aldrig bli förtvivlad och ge upp!

  2. Ja. det är för deras eget bästa att de tar dig…sannerligen! Ja gkan bara hålla med! Hoppas du får höra nåt snabbt så du slipper gåoch vänta. *kraam’ Ha en fin måndag!

  3. Hoppas att ”tystnaden” den här gången beror på att du fick jobbet som var ditt 🙂 Ha det! Kram!

Kommentera

