Invanda rutiner eller vårtecken

Jag har snart i ett års tid gått fram och tillbaka med hund och unge till hennes skola och varje morgon är jag lika trött på det och har verkligen inte gillat läget. Så i förrgår så gick det upp ett ljus. Det var ju faktiskt ganska skönt och jag började se fram emot min promenad. Lite frisk luft så där på morgonkvisten drev mig att snabbt väcka ungen, äta frukost och promenera iväg. Det har varit lika skönt i flera dagar nu och jag bara undrar om det är våren som spelar mig ett spratt eller är jag äntligen invand i rutinen?

PS. För de som inte vet eller bor här nere så är det väldigt många plusgrader här nere i Limhamn… Så helt klart är våren här 😛

Satt på trappan igår och gassade i 20 gradig eftermiddagssol. LJUVLIGT!!!

12 thoughts on “Invanda rutiner eller vårtecken

  1. Våren är säkert ”boven” i dramat…att promenaderna på morgonkvisten lockar mera 🙂
    Låter riktigt härligt med 20 grader och sol…hoppas Sthlm har samma väder när jag är där för här lär det dröja ett litet tag till
    så gotta dig nu riktigt ordentligt i ”gasset”
    Ha det!

  2. Här är det samma känsla, jag känner att jag LER i tid och otid 😀
    Våren och värmen gör under, här är det lika varmt, och ute blommar det så själen smälter av lycka!
    Kram på dig!

  3. Antar att det är vårens förtjänst men hoppas på att positiva tankar kan få dotterns väg till skolan att spira och bli lite trevligare.
    Det är ju fuskigt värre att du har så varmt och gottigt och inte vi har det. 😦 Men jag antar att det snart kommer vårvärme i hela vårt avlånga land, och då ska jag njuta av den. 😀

  4. Vad trist att ni tror det är våren. Jag hade hoppats på att det skulle vara rutinen så står man ju ut med den när det blir höst också… Den tiden den sorgen 🙂 … Just nu är det skönt i alla fall.

  5. Go with the flow. Min vän Sinkadus tipsade mig om att försöka bevara ögonblicken av lycka, så jag kan plocka upp dem i höst och vintermörkret och hitta känslan. Så jag funderar på att göra lite collage av bilder, från kalvarna, blommorna och lekar i sandlådan, som gör mig så övernaturligt lycklig så här på våren. Hänga dem där jag alltid ser dem, även när vintermörkret griper mig.

  6. det kan också vara så att en rutin blivit något som man gillar, fast man inte vet det. I början när jag skaffade hund var det alltid jag som tog ut den. Nu är det inte längre jag som tar ut hunden, hunden tar mig ut!

  7. Precis när vi trodde att våren hade kommit återvände regnet. Det är molnigt. Och jag hatar det. 😦

  8. Skönt att det inte är snö och kallt! Och morgonrutiner med promenad är gott för både kropp och själ. Tror det är en kombination faktiskt =) Sewr hurmina grannar med vovvar gåri ur och skur här och ser inte alls lidande ut. Ha en go tisdag *kram*

  9. för mig har det blivit ett måste att gå ut med vovve. Ibland ber jag någon annan göra det, och sedan saknar jag min promenad.

  10. Vad härligt att känna så. Jag tror att våren lättar upp lite grann.

    Härligt med värme, här möttes jag av ett tunt snötäcke när jag tittade ut imorse.

    Ha det så bra!

    Kram

Kommentera

