Skönhetens pris

är bara så dyr. Var på en jobbintervju i morse (håll tummarna nu) och då tyckte jag ju att jag var värd något efter att ha blivit grillad en timme.

(Visst är vi kvinnor bra på att hitta ursäkter så vi kan få köpa något med gott samvete.)

I alla fall så gick jag in på LenHud och köpte ögonkräm. Denna livsviktiga produkt kostade bara 500 spänn och jag blinkade inte ens. Kanske för att ingenting kostar under 500 i den butiken. Suuuck…. 😉

Men bara asken kostade säkert 100 kronor. Varför i hela fridens namn måste man lägga en ögonkräm i en ask som var grövre och mer designad än den bästa chokladkartong? Ren katastrof och det lät jag dem i butiken förstå:

-Ni tar ihjäl träd på denna förpackning, kved jag.

Som tur var insåg jag snabbt mitt misstag och knep igen munnen. De är ju bara unga, trevliga tjejer som är anställda så vad kan de göra åt saken. De lever ju på att sälja denna ”icke går att leva utan” produkt.

4 thoughts on “Skönhetens pris

  1. *skratt* ja du..det är inte lätt att vara miljöprofet i kommersiella sammanhang.
    Hålelr tummar na också att det går toppen med dit tjobbsäkande och du får ett jobb som tar vara på alla dina förtjänster. *kram*

Kommentera

