En tur på landet

Kan vara nog så vacker, om man INTE stöter på en massa traktorer. Men annars så var det riktigt trevligt att köra runt i Skåne igår. En mer strålande dag fick man faktiskt leta efter och jag fick sålt 10 böcker. Så det var en helt okej dag, som gav mig några glada skratt och ett gott humör.

skane.jpg

Hälsade på ett företag som jag arbetat på tidigare och de blev så glada över att se mig. Det var så att jag funderade på varför jag slutade där, men så kom jag på den långa körsträckan. Det tog mig 1 timme enkel väg med konstant körning till jobb – det var ju liksom ute på vissjan. Väldigt trevligt och med vacker natur längs vägen, men ack så långt…

 ringsjon3.jpgRingsjön – där min bok Ingens Vila bland annat utspelar sig.

7 thoughts on “En tur på landet

  1. Två timmars bilresa per dag…ja det blir långa tröttsamma arbetsdagar ..här är det ju inget ovanligt om man har tänkt att få ett arbete som något så när är åt det hållet man är utbildad för
    Ha det!

  2. Har varit inne och tittat då och då.Kul att du börjat skriva igen 🙂
    *kram till dig och ha en trevlig helg*

  3. Det är verkligen vackert runt Ringsjön. 😀
    Det låter mycket att köra en timme för att komma till jobbet. Där jag jobbade tidigare tog det mig merän en timme att åka om jag åkte kommunallt. Körde jag bil tog det bara 30 minuter.

  4. Nu blir jag nyfiken – bok som utspelar sig vid Ringsjön.
    Körde där för en vecka sedan.
    Det är vackert.

    Är särskilt förtjust i sträckan mellan sjöarna – jag har ofta drömt att jag kör på en väg som knappt syns – mellan två sjöar. Minns första gången jag åkte den vägen – och insåg att det var stället jag drömt om.

    Sen såg jag stället igen – i den fantastiska filmen ”Spirited away” – den lilla flickan och hennes nya vänner åker spårvagn/tunnelbana på en väg som går på vattnet.

Kommentera

