Så föll snön också i Limhamn

foto0049.jpgAtt vakna upp till en vit värld är inte så vanligt längre i Skåne, tycker jag. Det här är så vitt det blir. Trist va? Den ende som blir glad är nog hunden. Man kan se tassarna i snön och ja, han är uppe på studsmattan och studsar.

Jag är så trött på att snön kommer i 3 timmar och sedan försvinner. Det blir inte ens slask, som tur är faktiskt.
Nu har jag gått och dragit på att göra färdigt bokslutet i en månad. Igår kom de heliga papprena så nu är där ingen återvändo. Revisorn vill ha in den så fort jag fick deklarationen, sa hon. Ord och inga visor – det är bara att gneta på. Jag hatar pappersgöra, men när man väl sätter sig in i det så går det ganska fort. Vad skulle jag annars göra??? Blogga, söka jobb, gå och träna, promenera med hunden, väcka systerdottern som ligger och snarkar i gästrummet?

Huuuuga mig vad jag kunde finna på att göra så här i arbetslöshetstidernas vardag 😛

4 thoughts on “Så föll snön också i Limhamn

  1. Ja jag tycker nog att det finns tusen och en roligare saker att göra än ett bokslut..tom en jobbansökning räknas nog till en av dem 😉 Hursom lycka till bland dina siffror Kram!

  2. Tur vi inte har en studsmatta! Hoppas i alla fall att du får ordning på siffrorna. Men det är jag väldigt övertygad om. Underskatta inte dig själv, även om det snöar;-))
    Kram!

  3. Bokslutet är klart 😛 …
    Papprena har varit spridda över hela golvet sedan klockan 08:00 i morse. Det tog en hel arbetsdag att få det på plats. Kan meddela att alla kunder har varit väldigt duktiga med att betala alla sina fakturor. Sådant gillar man… Så var det gångna året gånget… Gott slut på det då…

    Dags att hämta ungen och gå ut med hunden.

  4. Här har vi fortfarande snö, det har blåst något så makalöst nu i ett par dagar, isande vindar, solen verkar helt ha gått och gömt sig.
    Var är våren???????
    Kramizzzzz

Kommentera

