I morgon är en ny dag

Nu har jag varit hemma i fyra dagar utan att göra mer än nöden kräver. Lagat mat, tvättat, promenerat med jycken, röjt upp och funderat på framtiden… Hhmmm… Vad ska man säga egentligen? Det är ju bara att uppdatera cv:et och köra på. Tror inte det tar allt för lång tid att hitta jobb, men när man säger så kan det bli himla fel och så går jag arbetslös hela sommaren i stället. Det kan vi inte tillåta, även om jag har många järn i elden och inte är rädd för att hugga i. Arbetslös och arbetslös? Jag jobbar ju med att skriva hela tiden så arbetslös kan man väl inte beskylla mig för egentligen. Läste lagen om egna företag och insåg att om det skulle bli så illa att jag behöver a-kassa kan jag inte ha mitt företag kvar, även om den inte inbringar några pengar som är något att leva på. Då får jag inga pengar alls, men helst vill jag inte ha a-kassa utan jobba. Tyvärr får man ju inte alltid som man vill så vi får se vad som händer.

Nu är det dags för frukost i huset och sedan ska jag ägna dagen åt tösen och hunden… 😉 I morgon startar en ny dag och jag med den…

6 thoughts on “I morgon är en ny dag

  1. det där var ju klurigt med a-kassan och det egna företaget, speciellt i ett fall som ditt. Det kan ju ta flera år innan du får inkomster från en bok du skriver just nu! Du kanske har andra inkomster, vad vet jag, men klurigt låter det i alla fall. Vi får hoppas att det löser sig!

  2. Det finns verkligen många sorters konstiga regler! Hoppas i vilket fall som att det ordnar sig för din del och att du hittar något vettigt. Även om du verkar ha fullt upp med ditt författarskap vilket väl i princip är ett heltidsjobb!
    Kramar!

  3. Jag tänkte faktiskt på det härom dagen, att det antagligen skulle strula till sig för dig med A-kassan och företaget. Jag hade tydligen rätt också, tyvärr.
    Men inan du drar en massa slutsatser så ring och prata både med A-kassan och arbetsförmedlingen. Det KAN ju faktiskt vara så att det går att resonera fram en lösning även om just A-kassan brukar vara byråkratiska tjurskallar utan dess like…
    Lycka till
    Kram

  4. Ja det är bara att kavla upp ärmarna och gå vidare…..Även om det låter lite klämkäckt så är jag övertygad om att det löser sig. Det brukar göra det.
    Styrkekramar!!

  5. Men jag säger som Prudie, det är bara att kavla upp och gå vidare. Snygga till CV:et och fortsätt skriv på nya boken. Vad är det för byråkrati att inte kunna ha ett icke vinstdrivande företag och stämpla samtidigt. Det låter som halv vansinne. Eller rättare sagt det är svensk byråkrati det.
    Ha det så bra!

Kommentera

