Fan är lös – huka er gott folk

Slå detta om någon kan…

Förra veckan var min tös sjuk och kom in till oss varje natt så att ”skönhetsdränering” var ett faktum. Större påsar under ögonen än vanligt och ett humör utan stubin blev kontentan av det. 

I lördags blev hon frisk och då lämnar jag in med maginfluensa, så klart. Sov sedan hela måndagen utan att äta något.

Körde till huvudkontoret i Odense (2 tim) på tisdagen för ett viktigt möte med svettningar på överläppen och undernärd matthet i knäna. Men vad gör man inte för företaget, tänkte jag – det var ju viktigt. Många var sjuka så det blev lite halvkassa möten hela dagen så till slut var det dags för hemfärd (2 tim) och var hemma kl. 20 för en sen middag… Den slet på kroppen den dagen.

Äntligen en vanlig onsdag – trodde jag … Företagsledningen kom till vårt kontor i Sverige för att ge halva styrkan sparken vilket blev en total SUPRISE för mig. Det var ju kul fortsättning på en skitvecka tänkte jag men hängde inte läpp för sådant händer…

I går fick jag ett dåligt avgångsvederlag. Så nu hänger jag läpp.

Idag är ungen sjuk i maginfluensa.

Men jag har skrivit 14 sidor på min nya bok 🙂

17 thoughts on “Fan är lös – huka er gott folk

  1. Och jag tykte att jag har haft en småkass vecka. Du vinner med hästlängder!
    Du verkar oförskämt gladlynt trots allt. Är allt ironi eller har du inte landat ännu. När samma sak hände mig för några år sedan tog det ett tag inan det gick upp för mig helt…
    Hoppas helgen blir bättre.
    Kram

  2. Men nu skäms jag! Gnälla över fortbildning en fredag och att man är hes när jag läser om din vecka. Tur i alla fall att du fått skrivit på din nya bok! Hoppas verkligen att helgen blir betydligt trevligare!
    Kram!

  3. Vilken hemsk vecka du haft och sedan ett sådant besked mitt i alltihopa. Hur kommer det sig att ni inte visste att halva styrken skulle bort?
    Tur att du fått energi att skriva en ny bok.
    Många kramar!

  4. Och som kronan på verket kan du ju glädja dig åt att vara kvinnan som gav uttrycket ”en olycka kommer sällan ensam” ett ansikte 🙂
    Allvarligt skämtat så var väl din vecka i mesta laget tycker jag…

    Jag jobbar också på ett danskt företag och när det blir för eländigt gör jag en ”Ernst -Hugo”, skriker ”danskjävlar” rätt ut. Det hjälper lite för stunden.

    Det kommer säkert något positivit ut av det här också, även om jag vet att det är svårt att tänka så när man precis hamnat där.

    Skickar styrkekramar till dig här!!

  5. Jag överlever, gott folk. Det är inte lönt att grotta ner sig för det. Förhppningsvis öppnar det sig nya möjligheter som jag inte hade vågat mig på eller haft tid till annars… Vem vet… Men tack för alla omtankar 😉 ni är för goa… sådant behövs i sådanan här tider…

  6. Hoppas det ger alla möjligheter till nya ”utmaningar” Hoppas du får en riktigt bra vecka som plåster på såren! Ha det! Kram

  7. Men hjälp, det där var ju en riktigt ”sugug” vecka, och det minst sagt.Stackars dig!! Jag hoppas också att allt ordnar sig till det bästa.Man får ta det onda med det goda.Som Fidolina skriver.det finns kanske nya utmaningar på lur 🙂
    *varm kram till dig*

  8. Ja kära nån…så det kan vara …huuu… vilken tur att du orkar skriva …håller med föregående talare! Och ger dig HJÄRTEVARMA kramar på Alla Hjärtans Dag! =)

  9. ”Äntligen en vanlig onsdag – trodde jag … Företagsledningen kom till vårt kontor i Sverige för att ge halva styrkan sparken vilket blev en total SUPRISE för mig. Det var ju kul fortsättning på en skitvecka tänkte jag men hängde inte läpp för sådant händer…
    I går fick jag ett dåligt avgångsvederlag. Så nu hänger jag läpp.
    Idag är ungen sjuk i maginfluensa.
    Men jag har skrivit 14 sidor på min nya bok ”

    kommentar från mig till ovanstående:
    Det verkar som om du får mycket energi under motgång. Det var inte dåligt att skriva fjorton sidor!
    Eller så var det ingen motgång utan medgång! Taste it 🙂 !!

    kram Berit

Kommentera

