7 sanningar

Märtagreta har utmanat mig till sju sanningar om mig själv… Få se om jag kan få ihop så många.

 1. Jag är naiv så det står härliga till. Kan gå på ganska så många smällar för jag tror på folk, på vad de säger och vad de gör. Vilket är en av mina största misstag tror jag. Kan gå på saker som är totalt självklara frö andra inte gå på. Det är så illa så jag blir arg på mig själv ibland.

2. Är bekväm av naturen. Inte lat, men bekväm. Skillnaden är till exempel att jag gillar hellre blandare än två kranar. Jobbar hellre extra mycket med något jag tycker om att jobba med och betalar för det jag inte gillar att göra om jag har råd 😉

3. Är väldigt ivrig i starten av ett projekt, men det mättas av med tiden. Vissa saker mer än andra. Det vill säga jag tröttnar helt enkelt. Önskar jag kunde hålla på med en sak hur länge som helst. Vara hängiven en sport exempelvis. Vissa golfspelare till exempel är ju helt lyriska när de går på golfbanan. Så himla glad är inte jag för ett träningpass på gymmet. Skulle kanske prova golf – men jag tror inte jag är personen som blir så fäst vid en sak i resten av mitt liv.

4. Är urtråkig med inredning. Vill ha det supersnygg omkring mig och kan nästan bli ledsen på mig själv, om någon har det så som jag vill ha det. Men eftersom jag inte gör något åt det så är jag säkert tillräckligt nöjd. Har haft samma gardiner i tre år nu. Grannen har bytt fyra gånger på ett år. Jag ligger verkligen back… 😉 Men jag lider ju liksom inte…

5. Vill ofta ha mina kompisar omkring mig, men hinner egentligen inte med allt. Viljan att hinna med att träffas finns där alltid, men tiden springer ju liksom iväg i en himla fart.

6. Ser inte konsekvenserna förrän det är för sent. Exempelvis tjatade jag och min tös om att vi ville ha en hund, så köpte vi den och nu är det tråkigt att gå ut med den. Inte att själva gå med den i en skön promenad, men när jag går med honom är det alltid mörkt, morgon, innan frukost, oftast regnigt och stressigt. Inget kul och det förutsåg jag inte – jag som haft hund i hela mitt liv, men aldrig haft unge och hund på samma gång.

7. Är ganska fåfäng, men gömmer den bakom en lite mer svensk, tuff och nonchalant fasad. Önskar jag vågade vara lite mer fåfäng och kvinnlig än vad jag är. Jobbar på det faktiskt.

Reglerna för utmaningen ser ut så här:

Länka till den som utmanat dig

Berätta sju sanningar om dig själv

Utmana sju personer

Lämna ett meddelande till dem du utmanar.

Jag utmanar

Ankungen

charlotte

Göran

Pantheraleo

PinkLady

Spridda Tankar

Imse Vimse

9 thoughts on “7 sanningar

  1. Tack för utmaningen. Jag gillar iofs utmaningar i livet.
    Men 7 sanningar om mig själv…
    Det är svårt nog att berätta 3 saker om sig själv på en arbetsintervju. Och det var ju då sanning 1…
    Det här kan ta tid,
    men ok, jag jobbar på det

  2. Phu!
    Att spotta ur sig 7 mer och mindre välgenomtänkta sanningar om sig själv är ju inte snutet ur näsan … bildligt då … eller bokstavligt för den delen…
    Den kommer så fort jag hunnit både klura ut dessa och kratta ner dem.
    Ha en go dag så länge!

  3. Det där med att vara naiv känner jag igen på pricken…Och jag blir lika förvånad och ibland arg när jag upptäcker att jag trott blint på någon och så visar det sig att det varit helt fel…Så mytomaner och notoriska lögnare torskar jag ofta på…
    Men jag har börjat träna på att bli alltmer misstänksam….och ändå vill jag vara så där troskyldig och naiv också…
    *suck*
    Det är inte lätt att vara människa alltid….
    😉

  4. hej du! fick samma utmaning av Ann, så den är gjord nu! Det där med hunden lät bekant, gissa vem går ut med hunden hos oss?!

Kommentera

