Nätverksklubbar stjäl pengar

Hitta rätt i djungeln av viktminskningsmetoder, lyckades jag med i somras. Fann www.giviktkoll.se som sysslar med gi-metoden, som jag gick med i för att få ordning på de där kilona som aldrig verkade försvinna. Nu har de kilona försvunnit med modifikation 😉 och jag ger mig. Men nu är jag betydligt mycket klokare, när jag tänker på min mathållning och jag vet att det kan funka om man bara bestämmer sig. Nu bestämde jag mig för att gå ur giviktkoll.se för jag håller inte koll på vikten längre. Orkar inte skriva in vad jag ätit varje dag, men det fungerade utmärkt i början. Nu förstår jag hur det ska gå till och håller själv koll på vad jag stoppar i mig. Alltså gick jag ur giviktkoll.se för två månader sedan. Ändå drar de medlemsavgift från mig varje månad. De går inte att få tag på per telefon och de returnerar inte svar på e-post heller. Jag har ringt, men är det inte upptaget så är det telefonvakt och där har de skrivit upp mitt nummer och säger de ska ringa tillbaka vilket de inte gör. Jag är riktigt förbannad nu. Jag har skrivit e-post till alla som står uppspaltade på deras hemsida, men får inget svar. Ren och skär stöld är det.

Jag tror de håller sig undan med vilje för att få ut så mycket pengar som möjligt från en. De får tills på måndag på sig att svara mig och har de inte svarat på mitt mail om omedelbar uppsägning av medlemskap så är det insändare till tidningar och rejäl bloggattack som gäller, för nu är jag sur. De ska ge katten i att sno mina pengar…

13 thoughts on “Nätverksklubbar stjäl pengar

  1. Har liknande problem med ett företag som säljer underkläder för män…hopplösa att få tag på och vi kommer säkert att hinna drunkna i kalsonger 😉 Ha en bra helg! Kram

  2. Jag har samma erfarenhet som fidolina. Företaget i mitt fall hade ett svenskt telefonnummer som ingen svarade på men även en hög franska. Det slutade med att jag faxade till frankrike (på engelska) och konstaterade att jag inte ville fortsätta samt att alla kommande försändelser skulle behållas utan betalning. 2 paket senare slutade det.

    I ditt fall verkar du ha autogiro eftersom det dras direkt från kontot (eller är det via plastkort?). Du har inte kommit på tanken att kontakta banken och dra in ditt medgivade för giviktkoll att få dra pengarna? Det borde vara snabbt löst. Är det via plastkort kan det möjligen vara klurigare. Prata med banken i vilket fall.
    Ha en trevlig helg!
    Kram

  3. Visst är det märkligt! Om det gäller att beställa något så är de på hugget men gäller det att avbeställa då är personalen mer eller mindra omöjlig att nå! Jag hade gjort som Tankspridd och kontaktat banken. Oftast går det att lösa ”bakvägen”! Annars får det bli tidningarna eller Sverker på Plus. Alltid lika effektivt! Däremot tycker jag det är sorgligt att det inte kan fungera att avanäla sig utan problem.
    Ha en bra fredag!
    Kram!

  4. Förstår inte att de vågar vara så oseriösa. Det är ju sånt som sprider sig.
    Ta hjälp av konsumentrådgivningen.

    Grattis till viktnedgången, förresten.

    Kram

  5. Jag blir förbannad när jag läser hur de behandlar dig. Känner igen den där kalsong firman, fifffel och båg borde den heta och ta med sig Giviktkontroll på en gång.
    Min mamma fick jag hjälpa att bli av med ett äckligt sk hälsokostföretag som skickade olika piller fast hon inte ens tackat ja till det hela. Hon fick hela tiden bekosta återsändning och fick även betala det som de fräckt bara skickade.
    Jag fick nog när det kom ännu ett paket under tiden min syster låg för döden och mamma inte orkade mer. Då ringde jag som en galning och fick tag i karln som ägde det och jisses så vi gafflade. Han var inte klok, men jag fick som jag ville när jag frågade om jag skulle ringa till kvällstidningarna för att få hjälp. Då plötsligt kunde han ta bort min mammas namn.
    Hoppas det ordnar sig…
    Kram

  6. Det är på förslag nu att ”aggressiva telefonförsäljare” odyl ska bötfällas och kanske, kanske kan detta leda till att man slipper ”osynliga” företag som behagar försvinna när man behöver få tag i dem.

  7. Vilket elände! Gå till banken och låt dem stoppa utbetalningarna till detta så oseriösa företag. Fattar å andra sidan inte att de vågar göra på det sättet.
    Jag har sluppit detta *ta i trä* och hoppas att jag slipper det i all framtid nu när reglerna ska bli hårdare mot försäljare.
    Ha en skön lördag!

  8. slåss tillbaka! Jag tycker du ska försöka få pengar tillbaka. Gå till reklamationsnämnden om du måste. Ge dig inte!

  9. Det är tame sjutton inte klokt!!Ja, det finns en hel del bedragare där ute på internet.Självklart vill de suga ut så mkt pengar som möjligt..Du får väl polisanmäla snart?!
    Hoppas det löser sig, och det snartast, OCH att du får tillbaka de pengar du lagt ut sedan du ville sluta.
    *kram*

  10. Så får det inte vara. Hoppas att det löser sig, är det en betalning som går via ditt kort kan det vara svårt att komma åt det bakvägen. Jag håller på Sverker – eller en gemensam attack från bloggosfären kanske?

  11. Morr!! Ja,..säger som föregående…ta bort den där betalningen via banken. Vilka jädrans bedragare! *kraam* men va härligt med viktminskningen trots allt =)

Kommentera

