Kaninen i Underlandet

Jag känner mig som kaninen i Alice i Underlandet. Han sprang ju hela tiden med klockan i handen och sa att han inte hann. Men så får man skylla sig själv för jag håller på med så mycket. Startar hela tiden nya små projekt och till slut så är ju tiden slut. Där är trots allt bara 60 minuter på en timme och den kan man aldrig varken få mer eller mindre av.

Nu har jag ju fått för mig att jag ska göra en egen hemsida (är igång redan) men då får ju andra saker lida lite… Det är så typiskt mig – nytt och kul – sedan svalnar det lite innan blir det normalfart. Jag skriver krönikor och en och annan artikel som frilandsskribent, men det får jag hålla på med på helgena nu… Var blir tiden av? 😉 Det mesta jag skriver, förutom då böckerna kommer ni att efterhand kunna läsa på haraldsdotter.com

Jag kom i alla fall fram till vad jag ska ha min hemsida till. Jag får många gånger frågan om hur jag gjorde när jag skrev Ingens Vila. Jag får också många frågor om hur det är att ge ut en bok och hur det gick till. Jag kommer att skriva ner allt detta på min hemsida, lite tips och råd om vad man ska tänka på och länkar till diverse viktiga informationskanaler. Kanske kan det gynna någon…

10 thoughts on “Kaninen i Underlandet

  1. Ibland skulle man behöva mer än de 60 minuterna per timme..,det ska bli roligt att få ta del av arbetet kring hur man gör böcker! Ha det! Kram

  2. Hoppsan, här hände det något som inte var meningen! Vad jag skulle skriva var att det är viktigt att hushålla med den tid vi har. Samtidigt är det lätt att ryckas med när man verkligen blir fångad av något. Men det gäller att inse sina begränsningar och inse dygnets timmar!

    Det ska i alla fall bli intressant att se din hemsida när den är klar. Jag för väl ta mig i kragen och fundera på hur jag ska göra med Herr Hunds sida. Blir det en valp i sommar har jag nog lättare att få fart;-))
    Ha en fin kväll!
    Kram!

  3. Det ska bli kul att ta del av din sida – jag behöver alla praktiska tips jag kan få!
    Känner igen det där med att kasta sig in i projekt med hull och hår för att senare tappa intresset. Det är väl så det är när man är nyfiken av sig…..
    Ha en fin helg!

  4. Hur man än vänder och vrider på ett dygn innehåller det bara tjugofyra timmar. En timme är fortfarande sextio minuter och en minut är fortfarande sextio sekunder.
    Fast då jag jobbade skulle jag gärna tänkt mig att ta torsdagen i repris dagen efter, dvs att jag fått en vecka på åtta dagar. 😀
    Ska bli trevligt att läsa på din hemsida om hur du gått tillväga för att publisera din bok. (Har ännu inte börjat på den, men den ligger på tur.)
    Ha det bra och ta hand om Dig!

  5. Hemsida har jag inte nappat på ännu, jag har gjort lite nya bloggar här och där roat mig med att byta layot, bild och färg. När jag väl är klar med det så brukar det inte bli så mycket mer…

  6. Hejsan! Kikar in och ser att du fortfarande har fullt upp! Läser också din bok nu och har haft svårt att lägga ifrån mig den! Gillar den verkligen! Ha det!!

Kommentera

