Bonusresor

Fick ett bounskort från SAS på resor runt om i världen. Lät kul i början när man tittade på det och att man kunde få rabatter så man kunde resa privat till världens ende… 🙂 Men när jag nu tänker på min arbetsgivare så undrar jag om han tycker det är så kul? Resorna kan helt klart vara mycket dyrare, men med bonussystemet så gör man allt man kan för att hålla i kunderna. Helt rätt ur SAS synvinkel, men helt fel ur arbetsgivarens synvinkel, tycker jag. Om jag inte minns fel var det en massa snack om just detta för några år sedan, men eftersom det inte involverade mig för jag åkte alltid Malmö Aviation så brydde jag mig inte. Men nu vill alltså SAS håva in mig också i sitt nät. Jag köpte resonemanget och åker numer SAS, men de har faktiskt sämre service än andra. Jag fick ”köpa” min fika sist jag åkte – så jag köpte inget.

Så lättfångad man är 😉 de har ju till och med sämre service…

One thought on “Bonusresor

  1. Visst är det intressant när man ser strategierna man faller för! Jag antar att de inte tycker servicen är sämre när de jämför med Ryan Air, där får man alltid köpa sin mat. Det värsta (som jag inte går på) är när de säljer lotter på flyget!

Kommentera

