Smärtan stiger

Startade mitt nya år med att försöka gå och träna lite styrketräning med en väääldigt vältränad väninna. När jag säger vältränad så menar jag verkligen vältränad, oj, oj, oj… Bara en sund, smärt, vältränad atletisk kropp och snygga bröst också. Jag är helt klart avundsjuk, men så kan ju inte alla se ut då hade allt varit ganska enformigt. Men i alla fall så har hon liksom lite dragit igång mig på att träna styrketräning och det gjorde vi då igår. Oj, vad ont jag börjar få. Vad som stör mig mest är att man är så otränad att det räcker man tittar på vikterna så börjar musklerna att ömma och darra. Jag är en riktig latmask som inte sköter min kropp. Om jag bara skött den och fortsatt träna från när jag var tjugo hade jag säkert sett ut som min väninna, men då hade jag ju inte haft tid att gå på krogen, skriva böcker, föda barn, uppfostra barn etc… har man inte bara tusen ursäkter?

Nu går det inte längre. Jag börjar på för korta ledband i knävecken. Kan inte böja mig fram för då gör det ont på baksidan av låren. Har ofta ont i ryggen för jag sitter för mycket, nacken verker, magen växer… Listan är lång… är det någon som  känner igen sig? Vill  ni vara med och bli pepprade av mig? Jag ger mig inte nu – men säkert om en månad och då kan någon annan få peppra mig 😉

17 thoughts on “Smärtan stiger

  1. Heja på heja på *skrattar*!!!!! Tänk att det skall vara så kämpigt, här körs det med promenader och faktum är att jag får klara mig på det.
    Ta det lugnt nu när du antagligen fortsätter med denna träning, tänk på att lagom är bäst!!!!
    Kramizzzzz

  2. Känner igen det där med kroppens förfall. Och tankarna om att man måste börja träna.
    På måndag börjar mina Chiballpass igen. Lagom träning för en stel kropp.

    Kram

  3. Min syster och även yngsta fröken har för korta muskelfästen i lårmusklerna. Låter enkelt men är det INTE! Tänk på den inre skönheten i stället! Då blir vi alla så snygga som vi vill vara!
    Kram!

  4. Jodå känns igen alltför väl 🙂 just nu väntar jag på mina ”gymsedlar” och simning är vad som gäller efter det…för tillfället värker ” musarm och axlar” för mycket för den aktiviteten annars är det ju just träning som håller värken i shack! Ha Det

  5. Japp! Jag känner igen mig i allt som du beskriver.
    Och jag slet som en galning för att få kroppen i form i tid och otid.
    Tyckte jag var en latmask som inte orkade, tänkte att jag som människa var fel och fel när musklerna värkte efter nästan ingenting…
    Allt stramade och gnisslade….och egentligen kändes kroppen långt äldre än den var…
    Vissa dagar släppte tillståndet och jag glömde fort bort det onda….tills det dök upp igen, som ett spöke, utan att jag ansträngt mig särskilt mycket.
    Förstår du hur forsonlig och förlåtande jag var mot mig själv när en blodanalys i mars förra året visade höga halter kvicksilver i blodet.
    Kvicksilver i kroppen ger exakt alla dessa spökliknande symtom plus många andra…Framför allt en grumlad hjärna så man inte kan samla sina intryck om vad som pågår under en längre tid och notera att allt inte står rätt till i kroppen.

    Nu är jag på G tillbaka, fyllt femtio och känner att kroppen går genom en föryngringkur efter varje sanering av tänder som görs. En tand kvar och jag kan andas ut.
    Det var INTE mig det var fel på. Min kropp var förgiftad.
    Törs du tänka samma tanke om din kropp?
    Varm och innerlig kram till dig!

  6. Inget bra att ta i för mycket i början då man börjar träna. Risken är att man skadar kroppen och muskler och allt annat som finns där innanför skalet. Sedan finns det ett måste och det är att stretcha, väl och noga. Även om jag inte kommit igång med min träning så försöker jag att stretcha varje dag.
    Ha det bra!

  7. Det som är bra när man börjar är att man märker resultat ganska snabbt. Och det är kul!
    Jag kör normalt gym 2 ggr/veckan men den här hösten har det blivit si och så med träningen. Jag har haft alldeles för mycket omkring mig och sedan har det varit lite krämpor både hos mig och min träningskompis som satt käppar i hjulet. Men nu drar jag igång efter helgen igen och det ska bli jätteskönt!
    Försök och blunda för kompisen och titta bara på dig själv! Och det är rätt skönt att ha träningsvärk, för då vet man ju att man gjort något och att det ”tog”.

  8. Hej 🙂 var ett tag sen.
    Känner igen mig i de där med att amn itne sköter sin kropp och har sen tusen ursäkter för att itne sätta igång med nån träning. Jaa ont gör de när man väl förösker hehe.
    Hoppas din jul blev bra 🙂

  9. Önskar jag var träningstokig redan. Smärtan kan jag leva med Märtagreta – det är mer det monotona i att stup i kvarten gå till gymmet i tid och otid som jag tröttnar på efter ett tag.
    Önskar jag hade startat för längesedan och var i form – Prudelutt gör ju helt rätt. Tar det med ro och tränar ett par gånger i veckan.
    Musarm vet jag allt om – får det när jag är inne i riktiga skrivarveckor… Börjar med en gång känna när det är på G… Då får man passa sig och vila eller byta ställning helt. Jag har en sladdlös mus nu som gör att jag håller musen mellan mig och tangentbordet.

    Deercat – du skrämmer mig. Nu måste jag gå och ta ett blodprov. Tänk om det är samma med mig. Tänk om manhade varit mycket piggare och mindre glömsk? Detta får jag ju kolla upp… Tack för att jag fick den tankeställaren – men träning kan man ju i alla fall göra…
    Jag vet att skönheten kommer från insidan, men lite fåfäng vill jag vara… 😉

  10. Känner igen mig gör jag verkligen. Med ett undantag, jag är inte så bra som du så jag kommer igång!
    Jag instämmer också i det som Deercat skriver jag har sedan länge sanerat mina tänder. Men tyvärr inte upplevt det bra resultat som hon beskriver. Det var nu ett år sedan det sista försvann. Det är många procedurer innan allt är borta på rätt sätt!
    Gå gärna in på länken nedan och läs om kvicksilver så får du all samlad information. Man KAN även få det finansierat av landstinget. Det fick jag!

    http://www.bokbladet.org/index-filer/Page1109.htm

    Kram och jag peppar dig gärna bara jag slipper 🙂

  11. Jag var ju ”duktig” tills för några månader sedan när jag fick den där öroninflammationen, sen har jag aldrig kommit igång igen, alltid är det något som gör att jag mår extra risigt. Som variation kör jag med astma då och då, svårt att andas när jag anstränger mig… vad kan man mer skylla på?
    Julskinkan sitter på tvären och sillen står på rad i buken eller alla godisbitar man har tryckt i sig.
    Träningsvärk är inte kul men den går ju över i alla fall…

  12. Hoppas det känns bättre nu i alla fall! Man kan ju inte må dåligt av duktighet. Hoppas dagens shoppande gick bra. Vi fick köpt allt och mer därtill!
    Kram!

  13. wow! hela världen tycka ha samma problem! måste vara ett i-lands problem. Jag kan bara konstatera att min rygg kunde vara bättre, jag har tennis armbåge ständigt och mina knän kunde bytas ut när som helst. Annars mår jag toppen! 🙂

  14. ja kära nån…så man kan ställa till det med sin kropp och snabbt går det att dega till sig. *skratt* Men en sak är viktig…att ta sig till att stretcha kroppen morgon och kväll. Sträcka ut sig precis som en katt. För korta muskler är ju just för korta och det är onödigt lidande. Du ska se att du kommer igång snart om du tar det lite varligt i början och ställer in tankarna på välmående. Du vet..lagen om attraktion…du drar till dig det du tänker. Så tänk vacker och kärleksfullt om dig själv. *kraaam*

Kommentera

