Sprudlande fantasi

Oj vad jag har slappat – en hel vecka. Jag känner mig så lyxig att bara kunna sitta i soffan och äta godis, titta på teven, shoppa på stan, strosa med hunden och leka med tösen. Det har varit lite av en semester för mig även om jag bara varit hemma.

Är då fantasin tillbaka? Svar; – Jag vet inte, men där är gott om energi och humöret är där inget fel på så det är bara att skriva – det kommer ju alltid ut något ur mig och med energin jag samlat på mig så ska det väl vara ett tag. Bara av att skriva här och nu så växer fantasin…

Jul är kul med Kalle – vad skulle vi gjort utan honom. Han kommer in i våra hem på julafton och utan honom skulle jag inte fatta att det är jul för här finns ingen snö, bara regn och dimma. Limhamn är inget kul just nu, men vilket ställe är det en ruggig dag i januari?

Jag har precis suttit och gått igenom alla förslag på julklapp jag fick till mina föräldrar… Ha, ha – vad ni är goa… Jag blir av med 4 böcker och det med glädje. Jag skriver i eftermiddag om vem det blev…

Nu ska jag klippa ner granen och städa undan alla dessa förbaskade barr som ligger överallt. Har till och med funnit dem i sängen som är på andra våningen. Nu ska granen ut, men för det är inte julen helt slut… Den försvinner för oss först på söndag. Men jag hade en champagnefrukost igår som hette duga. Drack Moët till musiken från Wienkonserten och njöt i fulla drag. Åt camembert och leverpastej på rostat bröd – det var bara så underbart så det är helt klart en start på en ny tradition.

8 thoughts on “Sprudlande fantasi

  1. God fortsättning på dig! Roligt att du är tillbaka! Champagnefrukost härligt, ingen dum tradition alls 🙂 Ha det!

  2. Önskar Dig en trevlig fortsättning av detta det nya året!
    Inte illa att börja det nya året med champagnefrukost. Det tycker jag verkligen är en bra tradition att fortsätta med. Vem vet vi kanske tar och lånar den från er.
    Ha det så bra!

  3. Men vilken underbar frukost… hos mig stannade det vid en skinksmörgås och det är nog säkert den sista för denna jul.
    Vi har smörgåstårta kvar sedan nyårsnatten… det blev så knasigt i år, vi beställde en tårta på ICA till oss och så ringde dottern och bjöd in på middag. Två gäster kom inte till hennes middag, jag har så mycket mat, snälla kan ni inte komma bad hon. Klart vi offrade oss…
    Smörgåstårta försökte jag äta sen under natten när vi kom hem men så värst mycket gick det inte åt.
    Jaha då får jag hoppas att jag är en av de som får äran att få en bok…håller tummarna göra jag.
    Kram

  4. Härlig champagne-tradition måste jag säga, kanske något att ta efter!!!! Vad säger man om kära Kalle Anka, törs inte tänka på hur många gåner i mitt liv jag har sett honom på julafton, han hör liksom till.
    Kramizzzzz

  5. Vi satsade på en svindyr kungsgran i år….som vägrar släppa ett enda barr! Så nu har jag inte hjärta att kasta ut den på en vecka minst…*suck*. Kramis!

  6. Vi satsade också på en svindyr kungsgran, men vår har inga problem att släppa barren för det – den skiter fullständigt i att vi betalade en halv förmögenhet för den – den gillade nog inte att stå vid elementet kom jag just på hhhmmm – vilken idiot man är 🙂 …

Kommentera

