Energin tillfälligt slut

tantljus.jpgMin fantasi och skrivarglädje börjar dra sig nedåt tårna, vilket är en förfärlig känsla, men jag förstår för jag är så trött – väldigt trött. Mörkret gör att skämtsamma och glada jag inte vill infinna sig – jag som brukar sprudla av energi, hitta på saker, prata och vara glad, men jag är trött. Somnar nio och vaknar sju. Vill ändå sova mer; – Så är det denna årstid, säger många. Jag har aldrig varit så här ”glåmig” som jag är nu, känns det som.

Jag bloggar inte heller på X antal dagar för jag ska bara sätta rumpan i soffan, lägga benen på bordet, dra ungen till mig och använda Solo som huvudkudde. Mannen får serva med lite kärlek om han vill. Så är jag nog pigg igen om några dagar – eller så… Just nu vill jag bara krypa i ide och gör så…

Kram på er så länge…

Jag önskar er alla en riktigt God Jul

24 thoughts on “Energin tillfälligt slut

  1. Jaa det är nog många som väntar lite otåligt på Julledigheten jag är ganska så trött ovanligt men sant! Ha en riktigt skön jul!! Kram!

  2. Ta det nu lugnt och njut av att vara ledig. Ät gott och njut av varandra, öppna lite paket och skratta och som sagt njut!
    Önskar Dig en skön julhelg!

  3. Låter klokt att lägga sig i soffan, det ska jag också göra snart. Mörkret i vår del av världen är värre än vad många tror eller vill tro, vi behöver så innerligt få vårt ljus för att orka. Jag var så där trött för ett tag sen och det känns så bottenlöst när man väl är där. Nu har jag plötsligt fått energi igen och det är bara att suga i sig när den finns.
    Ha en underbar jul önskar jag från Gotland!

  4. Skickar massor av styrkekramar till dig och hoppas att julledigheten och glädjen runtomkring sak göra så att du kommer på fötter igen och blir ditt vanliga glada jag!
    Ha det skönt och lugnt och var rädd om dig!

  5. Inte lätt med energin i det här gråvädret… jag som hade stora planer på att hänga mig fast i stavarna och gå en runda varje dag har helt tappat stinget. Nu sneglar jag på motionscyklen istället för ute småregnar det och jag blir mest trött och slö.
    Hoppas du har fått ner ändan i soffan och att du håller på att stärka upp livsgnistan igen.
    Jag skickar lite gnistregn med energi åt ditt håll som hjälp på traven.
    Önskar dig en god fortsättning.
    Kramar

  6. Kikar in för att önska dig allt Gott inför år 2008…hoppas att batterierna snart är färdigladdade 🙂 Ha det!

  7. Gick en promenad i skogen idag, den skog där min romanfigur bor/bodde. Tänkte på dig och vill här önska dig ett fint 2008 fullt av inspiration, glädje och humor i livet.
    Kram till dig!

Kommentera

