Bok ges bort mot tips

Varför är det så mycket lättare att finna julklappar till sig själv än alla andra? Jag kämpade mig igenom folkmassorna igår, tänkte, tittade, inspekterade och planerade allt för att finna de rätta julklapparna, men jag tycker inte jag lyckas…

Hjälp mig!!! Vad ger man till sina föräldrar som inget vill ha, är för gamla för att gå på konsert och kan överhuvutaget inte ta sig längre än runt kvarteret? De tycker de har allt… Hur finurlig kan man vara och med vad? Jag vill väldigt gärna ge dem något bra, men inte för dyrt och inte för klöddigt. De är 80+ så de vill inte ha avancerade saker.

Den som kommer på vad jag ska ge mina föräldrar i julklapp ska jag ge min bok Ingens Vila till… Ni som inte vill ha min bok, men har ett utmärkt förslag till present får ändå väldigt gärna skriva in det… Jag sänder då en extra varm kram med bloggen 😉

13 reaktioner till “Bok ges bort mot tips

  1. Tänkte också tipsa om en fin korg med sådana ”gotter” de gillar kanske en”lyckolott” också…gillar Znogges idé om foto på dottern eller varför inte göra en kalender med foton på henne…har själv fått en sådan en gång och den uppskattade jag mycket! Ha det! kram

    Gilla

  2. Till mina föräldrar köpte jag ett underbart fågelhus på Granngården, på vintern är det fågelbord och på våren blir det fågelhus så fåglarna kan flytta in med sina växande familjer. Huset är gult med vit snickarglädje och ser exakt ut som en villa, det har till och med vita fönsterluckor. Passar att ha på både balkong och i trädgården. Kram!

    Gilla

  3. Presentkort till en frisör som gör hembesök? Eller … fotvård, de brukar också kunna göra hembesök. Det vet jag iaf att min svärmor, snart 80 gärna vill ha och får med jämna mellanrum.
    Kram på dig och jag vill så innerligt gärna ha din bok!!!

    Gilla

  4. presentkort till ett restaurangbesök? Min svärmor lagar alltid maten hemme hos henne och vägrar nästan att gå ut, men när hon gör det blir hon jätteglad. Om man frågar henne säger hon alltid nej, men om hon fått ett presentkort har hon inget val.

    Gilla

  5. Ni är för goa… 🙂
    Helt klart komemr jag att finna något i alla dessa förslag… Jag återkommer med vad det blir…
    Har ni fler förslag så bara kom med dem… Jätteroligt 😉

    Gilla

  6. jag brukar köpa lite specialkaffe, några fina chokladbitar och baka lite chocolate chips cookies (går att köpa färdigt också) och så sveper jag in allt i cellofan med rosett.

    Gilla

  7. Om det varit mina föräldrar skulle jag gett dem en flaska Calvados från Kivik. Den är så gooood!!!
    Eller varför inte en annorlunda blomma. Moster som är i den åldern kommer att få en mycket annorlunda orkidée, som är otroligt vacker också.
    Om de bor i Skåne finns det vackra fotoböcker om Skåne men också fotoböcker om andra delar av landet. Såg att det kommit en ny som heter något Från kust till kust och är från Koster till var det nu var. Örnarnas rike och Pingvinboken är underbara fotoböcker jag kan rekommendera.
    Hoppas att jag kunnat ge dig något uppslag.
    Lycka till!

    Gilla

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.