Där stängde bron igen

också fick jag hämta allas ungar på dagis. Jag som skulle jobba över och vara ledig för tösen skulle till en kompis. En dansk kompis och vad händer – jo, de stänger bron på grund av tekniska fel. Där satt föräldrarna på andra sidan och jag fick hämta i alla fall.

Sen hände det otroliga och det slår sällan fel – efter att bron öppnat igen stänger den en gång till för att folk inte kan köra ordentligt. Det var samma sak för någon månad sedan när en lastbil började brinna. Vad är det med folk egentligen? Om bron öppnar och där är ett hål (tunneln) som alla ska ner i – hur i helsike kan man få för sig att alla ska köra på en och samma gång. Har man verkligen så bråttom? Vad är det som är så viktigt att man riskerar andras liv? Vad är det som gör att folk i bil tappar förståelsen för att de inte är som Barbapappa (kan ändra form – om någon undrade) utan hårda fyrkantiga plåtburkar som faktiskt gör väldigt stor skada om de krockar…

Kör försiktigt gott folk … för det finns för många som inte gör det 🙂

6 thoughts on “Där stängde bron igen

  1. Jag blir ganska facinerad numera då jag hälsar på i Hufvudstaden över folks trafikvett och framförallt stress( fast det är klart jag gillar inte att köa heller men så bråttom har jag inte numera)…undrar om de någonsin räknat ut hur lång tid de egentligen tjänar på att köra som ”blådårar” med eld i baken…Och som sagt olycksrisken ökar ju betydligt! Så om de inte är rädda om sina egna liv kan de väl tänka lite på andras!

  2. Det är samma syndrom som drabbar flygresenärer. När planen stannat ska alla upp samtidigt, även om dörrarna är låsta. Även om inte alla ryms i korridoren. Sedan är det vilda västern för att ta sig ut till planet. Den som kommer först ut är sååå stolt. Att han eller hon sedan får vänta 20 minuter på bagaget spelar ingen roll.

  3. Oohh! Jag vet, Panteraleo. Jag är en av dem som alltid sitter i gången och reser mig först på inrikesflygen. Jag ser också alltid till att inte checka in bagage för då får man, som du säger, stå i kö… Men jag brukar vara en av de första ut i alla fall…

  4. Visst är det märkligt hur folk tänker eller inte tänker! Det är samma sak när den tvåfiliga vägen blir enfilig på grund av vägarbete. Många inrättar sig i ledet men några blådårar envisas om att köra om ändå! Jag blir ruskigt arg på det! Senast så lekte en annan bil polis och lade sig och blockerade alla omkörningssugna. Inte riktigt bra men effektivt;-)) Även bussen fick vänta…
    Kram!

  5. Ja först vinner – fast frågan är ju först till vad? Målet eller kyrkogården? Jag blir så trött på folk som bär sig åt så där – det är så oerhört lite tid man vinner och så enormt stora risker man tar!

Kommentera

