Tjockhelg!!!

Helgen började på fredagkvällen med en tur till Tivoli i Köpenhamn tillsammans med min man och vår sexåring. Hon fyllde ju liksom sex år och brukar få en tur till Tivoli på sin födelsedag. Det är en väldigt uppskattad tur med många karuseller och mycket karameller. Synd bara att det blev så råkallt och fukten gick igenom mina skor – annars hade jag nog klarat ett par timmar till. Vi kom hem med en sovande unge klockan 10 på kvällen… 🙂

Sedan startade lördagen med ett borgligt bröllop där vi skulle vara vittnen för våra vänner och avslutades med att några andra vänner hade barndop och fest på kvällen. Det var en lördag att minnas för det verkar som att det var då allt hände, men inte riktigt egentligen för på söndagen var det dags för tösens kalas med 16 ungar och en hund i släptåg

Nu är jag trött efter en helg utan vila… 😉

Undrar ni varför jag inte bloggat på några dagar så är detta orsaken. Jag har inte orkat… 😉

Nu är det dock måndag igen – lite småsneglande på CSI på teven och lite bloggande – är vad jag nog orkar med ikväll…

7 thoughts on “Tjockhelg!!!

  1. Vilken helg säger jag bara! Förstår mer än väl om du är trött nu när det är måndag! Men det är smällar som man får ta när man haft det trevligt!
    Kram!

  2. Hallå, vilken helg!!! Du får nog allt pipa lite du, jag har haft det lugnt i jämförelse! Gratta stora flickan, tänk, när min lilla madam är sex år, huga, det går så fort!
    Kram

  3. Måste vara en uppskattad present att få besöka Tivoli på födelsedagen, inte dåligt!!!!!
    Vittne, barndop och fest, ja ni har verkligen haft full rulle!!!!
    Kramizzzz

  4. En tur på Tivoli i december är fantastiskt. Alla ljus och nissarna i Köping (tror jag det heter) är helt fantastiskt. De klär allt från träd och buskar till hus och fönster med små pyttelampor. De har ett träd som hänger ut över deras lilla sjö och det fyllar de med små ljus som hänger ut över vattnet och blänker i mörkret. Man står bara och gapar varje gång det är december och dags att åka hit. Tösen älskar att gå in i nisselandet (Köping) och se alla smånissar som bor där.

  5. När vi var där senast åt alla rosa spunnet socker. Plötsligt stod framför oss en dam med en rosa gigantiskt angorabasker som såg ut som spunnet socker! Jag kan fortfarande se henne framför mig och höra flickornas skratt! Men visst är det vackert! Kongens Nytorv med Magasin och D’angleterre, fast nu kom vi en bit från Tivoli!
    Kram och god natt!

Kommentera

