Elaka jag

kan tyckas – för jag sitter just nu och skrattar hysteriskt med stängd mun åt min söta lilla hund som ramlade ner från solositterliten.JPGsoffan och hamnade på rumpan på mattan. Han vände sig om, tittade både överaskat och anklagande på mig som om det var mitt fel. Det är alltså väldigt svårt att hålla sig för skratt när de ser så oskyldigt anklagande ut. Min lille vän, sa jag och då skakade han på sig så de något för stora läpparna fladdrade i svängarna. Han är bara så underbar, min lille Solo som nu ligger i soffhörnan igen med benen rakt upp i luften och med läppen hängande ut över soffkanten.

19 thoughts on “Elaka jag

  1. Ja, djur är så underbara.Tur att ha dessa varelser i vår liv :-)Han är bedårande söt din hund.Jag kan riktigt se det framför mig hela scenariot :-))

  2. Så mysigt ni ser ut att ha det där tillsammans i soffan och så söt Solo är! Herr Hund ligger gärna på rygg och med benen i luften fast då ligger han altid lutad mot en vägg eller dörr. I soffan är det ”kanelbulle” som gäller!
    Kram!

  3. Det är inte alltid så lätt att vara människa. Det var himla roligt men stackars lilla Solo. Jag kan se hela förloppet framför mig och sitter här och skrattar, fortfarande.
    Ha det gôtt!

  4. Goddagens! Kikar in för att kolla läget och jag hoppas att allt är bra! Vilken söt hund. Min katt brukar också vara klumpig och ramla ner från soffan, det är svårt att låta bli och skratta, den bilden är ju bara för söt, när ni ligger i soffan alla tre. Ha det underbart!

  5. Vilken underbar bild….hundar, ja tänk så roligt vi har med vår hund. Tänk överhuvudtaget så mycket skratt man får när man äger en hund. För att inte tala om frisk luft och tom plånbok när de blir sjuka…
    Vi har en tid hos veterinären på torsdag då jag tror att min hund har fått noskvalster igen. Ett litet piller får man och med lite tur går det hela över.
    Han låter som en frustande insnorklande gris när anfallen kommer, igår på promenaden så tittade folk och undrade vad i hela fridens namn hundstackarn led av. Högt låter han, så det går inte att smita med vem det är som låter. Lite som ungarnas kikningar vid kikhosta har jag tänkt ibland. Tidigt i morse väcktes jag av att han inte mådde bra och sen fick jag svårt att somna om, du vet man är ju lika orolig med sin hund som när ungarna var sjuka.
    Vi är väldigt svaga för beaglar jag och min man, vi har kikat på den rasen tidigare men det blev en cairnterrier.
    Kram

  6. Ja, det är en beagle och den bästa hund jag haft i lynne och psyke. Det enda jag INTE gillar är att när man kallar på honom så gör han som alla andra beaglar. Sätter sig istället ned, lyfter på öronen och tittar nyfiket – men vägrar komma om man inte har godis i handen. Han har blivit bättre, men ni ska tro där har varit många svordommar som han fullständigt struntat i… 😉

    Znogge – vem bryr sig? Jag vet vad du menar…

  7. Häromdagen sprang min hund rakt in i en dörr, när han skulle skynda sig iväg med en godbit i munnen.
    Man kan inte låta bli att skratta åt dem, när de ser så förvånade ut.

  8. haha, stackare vara skitig, hihi, men det var skönt, du kunde ju hoppat i samtidgt med honom, mysigt. kul med hundar, stackaren ramla ner från soffan, nu ska jag göra precis som ni, men jag hoppas jag hinner till sängen först, sov gott, kram biggan

  9. Men Solo är ju för söt och vad goa ni är tillsammans på kortet, vilken mysig bild.
    Våran vovvsing älskar att vara kanelbulle och gärna då med huvudkudde, hon har en väldans förmåga att se till att hon nfår det skönt under huvudet. Favoritunderlaget är barnbarnens gossedjur, men det gillar inte matte hm hm,!
    Kramizzzzzz

Kommentera

