Amerika visit

Jag fick en mail från mammas kusin igår.  Den hade hittat hit, till min blogg, enda från Amerika – jag blev väldigt glad att helt plötsligt ha funnit lite släktingar i USA. Jag har vetat om dem länge och mött några av dem, men så tappade vi kontakten för ett antal år sedan och när jag nu bad mamma att i nästa brev hon skrev, skulle fråga efter deras e-post adress, så rasslade det till. Det slutade med att min blogg nu beskådas och läses av släktingar som är både när och fjärran. När man så enkelt kan kommunicera blir man lite irriterad på att man inte gjort det tidigare. Att återuppta en kontakt med en avlägsen släkting är faktist väldigt kul – även om det är långt ut i släktbanden så har man ändå något gemensamt – man ÄR släkt.

Jag har inte tänkt på det innan, men vi (jag och min man) har pratat om att åka till USA tillsammans på semester. Nu kanske det blir av i alla fall…

Welcome to my blogg Ingrid, Ronnie, Stephen, Doris and the rest… 😉

It’s lovely that I found you again…

14 thoughts on “Amerika visit

  1. Visst är det ett mycket enkelt sätt att återknyta och bevara kontakten via mail och internet! Med tanke på att nästan alla har goda språkkunskaper så erbjuds många nya möjligheter. Helt klart spännande och så enkelt det har blivit!
    Kram!

  2. Håller med Pruddelutt, världen har blivit ”platt” med internet! Vad trevligt för dig att få återuppta kontakten! Ha det!

  3. det är ju inte helt fel att åka nu när dollarn är som den är. Tänk vilken shopping du skulla få! What a bargain! Shop ‘til you drop!

  4. Ja, världen är bra liten ibland :-)Vad kul att återuppta kontakten igen.Ja det är bra mkt lättare att hålla kontakt med folk nu än det var förr,men ”bara” brev och telefon.
    Hoppas det blir en USA resa för er nu då 🙂
    *kram och trevlig helg*

  5. Världen har verkligen blivit bra liten med Internet. Ena dagen pratar med med någon downunder nästa med grannen.
    Kul att ta upp kontakten igen via nätet.
    Ha en skön fredagkväll!

  6. Åhh så kul att resa till USA, jag gillar det landet som turist.
    Jag har en faster i Florida som jag aldrig har träffat fast jag har varit i Florida många gånger. Men jag tror inte att det blir av att möta den damen. Ibland har man så brokiga släktförhållanden som det inte blir så mycket med.
    Men kul för er att ni har fått kontakt med släkten.

Kommentera

