Vad snopet

fiskehamnenhoddorliten.JPGNär man gör en ansats till att köpa ett hus och man planerar för vad man ska göra med det. Riva väggar, måla om, sätta upp väggar, bygga kök, lägga vackra golv och allt annat mys man kan se framför sig – så känns det för jäkligt när någon bjuder över ens drömhus. Detta hände en kär vän till mig och det är så himla trist. Jag har själv varit i situationen och blivit superledsen när man inte får ”sitt” hus…

Limhamns hoddor

Är det då bättre att försöka att inte se sina drömmar i huset? Hur gör man det? Hur ska man stänga av alla tentaklar som säger att man funnit ”det” rätta? Finns det något knep för hur man förblir oberörd i en sådan situation? Jag har aldrig kommit på hur man gör för att inte leva mig in i det och drömma… Eller så är vi alla olika och jag och min väninna bara råkar vara lika… 🙂

 

7 thoughts on “Vad snopet

  1. Jag gör likadant. En gång hittade jag syrrans hus, hon bodde i Luleå, jag här på ön, och hon var nära att köpa det osett för att jag sa att det verkligen var hennes men mamma tvingade henne att åka ner och se själv. Det var säkert klokt, men visst var det hennes, och hon älskar det, innerligt, ett pytte, pyttelitet slott med torn och allt 😀
    Jag tror vi kvinnor kanske lättare flyger iväg, hur skulle vi annars kunna bestämma oss om inte tankarna om hur vi vill ha det föddes i samma stund?
    Kram på dig! Jag får sån lust att åka till Skåne när jag ser dina bilder!

  2. Man ska drömma.Det är ju bla det man lever för.Man ska ha visioner, fantisera och drömma.
    Det är så råkigt när man inte får det man vill ha.Det hände oss när vi letade sommarhus.Vi var nästan knäckta, men sen så kom ett bättre hus upp.Det brukar alltid ordna sig ändå.Jag hoppas det gör det för din kompis också 🙂
    Varm kram till dig 🙂

  3. Det är inte kul alls att hamna i en budgivning! Först bestämmer man sig både ekonomiskt och mentalt men sedan blir man inte husägare… Bra för säljaren men inte annars! Hoppas verkligen din vän hittar något annat som motsvarar drömmarna och förväntningarna!
    Kram och trevlig fredag!

  4. vi satt i samma båt. det var alltid någon som var rikare än vi. Till slut hittade vi ett företag som höll på att bygga hus i ett trevligt område. Då var det bara att anmäla sig! Huset är ditt!

  5. Vi är nog bara sådana vi kvinnor, sätter igång och renoverar och möblerar i skallen direkt.
    Men jag brukar trösta mig själv med att det säkert var en mening med att jag inte fick det jag nu hade hoppats på. Konstigt nog brukar det alltid komma något bättre lite senare och jag inser att det var bra att jag inte fick det jag först trodde att jag ville ha.
    Kram och trevlig helg

  6. Jag har också varit med om det. Grät floder. Men nån vecka senare kom huset vi bor i nu, ut på annons. Och det här är mitt drömhus! Mycket bättre än det andra.
    Så det var väl någon mening med det hela.

    Kram

Kommentera

