Nu går fan på torra land!!!

Är jag inte bara förskräcklig… Skriver att bloggen inte är död – och sen försvinner jag från jordens yta i fyra dagar… Attans människa jag är – fy tusan… Men nu är jag här och ska berätta vad jag sysslat med. Förutom att jag varit tillsammans med min familj så har jag shoppat – ska på glitter/glamour fest och det är glitter på mig för hela slanten… En väldigt rolig och uppslukande sysselsättning – alltså att finna kläder till mig… 😉

Jag har bakat lussebullar!!! – med min tös. Det var så himla kul och hon var så duktig. Vi rullade och ringlad, penslade och tryckt i russin. Det var tack vare Znogge som jag tog mig i kragen och satte fart – nu ville jag för en gångs skull också vara en mamma som kan baka… Dagen efter var de i och för sig väääääldigt torra. Men kul hade vi.

Ordalaget – tack för de orden… Att jag är hmmm, hmm… det kan man ju höra hur många gånger som helst… tackar ödmjukast.

Jag tog semester idag. Låter väl skönt? Men dagen har innefattat ett evigt körande och leverera ut min bok överallt. Innan veckan är slut ska den finnas i nästan halva Skåne tänkte jag. Det är hårt – att ha semester – och att lämna ut sig själv varje gång man går in i en affär. Jag är helt klart trött nu, men det var värt det. Nu finns jag till och med i Hörby vilket är mitt i Skåne där min bok utspelar sig… Detta var mitt mål idag på min semesterdag.

Nu ska jag ut och läsa bloggar…

22 thoughts on “Nu går fan på torra land!!!

  1. Skönt att du är tillbaka! Måste erkänna att jag blev lite konfunderad! Först ditt inlägg och sedan total tystnad…

    När det gällde bullarna så tror jag inte att det spelade så stor roll om de var torra dagen efter. Det är liksom grejen att göra det tillsammans! Din flicka uppskattade det helt klart och det var ju det viktigaste! Sedan tror jag i och för sig att du är en utmärkt mamma även om du INTE bakar bullar!

    Kramar!

  2. Men va skoj! Tänk att ha gjort klart en hel bok! jag går i utgivningstankar med en diktbok… får allt ta itu med det =) Mysigt med pyssel när man tar sig lite tid =) Ha det gott! *kraam*

  3. Visst är det härligt roligt att baka eller laga mat tillsammans…Grattis till glitter/glamour klänningen du lyser väl upp hela festen kan jag tänka! Ha det!

  4. Det är verkligen supermysigt att göra saker tillsammans med min älskade unge. Jag tycker oftast det är tiden och orken som får styra och då blir det inte så mycket. Men jag får ändra på det.
    Jaså, Biggan – du är i dem krokarna… 😉
    och Ja, jag lovar att hålla mig på banan…

  5. Ja, jag kan också få lite abstinens om man inte bloggat på ett par dagar, även om man inte nödvändigtvis har något intressant att blogga om…

    Mysigt att baka, vad sugen jag blev på lussebullar nu!

    Spännande med boken! Hoppas det går bra!

  6. Hej, bloggarn! Apropå bloggens liv eller död lite vederkvickande statistik. I mars fanns 78 miljoner bloggar world wide. I november 112 miljoner… Ryktet om blogens död är betydligt överdrivet!

    😉

  7. Det tror jag också, men det är vad siffrorna säger. Stagnerat och sedan avtagit lite – någon menade på att det var när folk förstod att deras bloggar inte blev lästa så lade de av… Inte vet jag – verkar också överdrivet.
    Tror mer på att det kanske är många som provar och som finner mediet mindre tilltalande och lägger av… men vi är en himla massa som håller ut 😉

  8. jag blev lite orolig, hade bloggandet tagit slut, hade tangentbordet gått sönder, hade …

    vad gör man då när någons blogg som man läser flitigt upphör och den enda kontakten som man har är via bloggen?

    Lycka till med marknadsföringen av årets julbok!

  9. Det var väl för väl att du återuppstod här i bloggen. Så det ska till att glittra och glamoura på en fest? Jag fick just ett paket med glitterlim från pysselklubben….man kunde ju tro att jag har småbarn, men det är jag som är medlem i pysselklubben. Det är riktigt roligt att få ett paket med en överaskning i varje månad. Här ska dottern och jag fixa egna julkort var tanken…få se om det nu blir mer än en tanke.
    Så du skriver böcker som du nu har placerad ut inför jul, hoppas du får sälja många.
    Kram

  10. Ibland kan det vara jobbigt att ha semester! 😉
    Du verkar dock ha fått mycket gjort på din semester.
    På tal om Hörby, där sökte jag jobb för 100 år sedan och fick det men tackade nej för det ligger mitt i ingenstans kändes det som.
    Ha en skön dag!

  11. Helt rätt. Hörby ligger i ingenstans. Har jobbat där själv och det tog en timme att köra varje morgon och varje kväll. Men där bor gott om trevligt folk och där är mycket natur. När jag jobbade där hade jag rådjur som gick i skogsbynet utanför fönstret och rovfåglar som svävade över åkrarna. Väldigt vackert, men ack så tyst i längden… Men min bok utspelar sig kring och vid Ringsjön vilket innefattar även Hörby så helt klart ska bokhandlaren i Hörby ha min bok Ingens Vila – för den handlar ju om den socknen… 🙂

  12. Lussekatter, visstf-n!
    Där spädde vi på mitt dåliga samvete något…
    Med en nyopererad fru (högerhanden) är det nog något jag borde ta tag i. Det också, alltså…
    Nåja, tids nog. Det är ju inte lucia ännu.
    Sköt om dig
    Kram

  13. Vad skönt att höra att du är okey. Blev lite fundersam.

    Kul att baka och dona med barnen. Jag saknar faktiskt pepparkaksbaket. Inte roligt att göra det själv, nu när barnen är stora. Nä, det får bli köpekakor istället.

    Ha det gott, kram!

  14. Låter härligt med bak av lussebullar.Tror jag ska göra det i helgen med barnen :-)Tack för att du berättade var jag kunde köpa din bok.Jag ska genast beställa den :-)Skönt att vara ledig så där.Jag får väl kalla det jag har ledighet också 😉
    Stor kram till dig och tack för alla tröstande ord.De värmer 🙂
    *varm kram*

  15. Tips från en annan mamma, ta MYCKET smör eller margarin i degen, jag bakade på en liter vätska, HALVT KILO smör och så vidare, då blir de inte torra, de är inte ens torra nu, när vi plockar ut dem ur frysen.
    Det är ju ändå jul bara en gång per år och alla utom gotlänningar bakar saffransbullar bara då, så man kan kosta på att vräka på med mycket fett i bullarna.
    Kram på dig, och lite paus kan man ha utan att bloggen dör.

  16. Eftrsom det råder lite olika meningar om bloggens liv, tänkte jag ge dig en 20:e kommentar här. Personligt rekord? 😉

  17. Mmm de lät gott.. måste med baka någon dag (: Glitter och glamour de låter kul (: vimla runt med ett glas champagne (;
    har med dratt enr på bloggandet.. inte haft tid.. händer så mycke annat. (:

Kommentera

