Bloggen är inte död

ith070712_0188_lo.jpgFortsättning från igår…

Jag tror på att det är många kändisar som lägger av med bloggandet när de märker att det tar faktiskt mer tid än man tror, samtidigt så menade de på föreläsningen att de stora bloggarna som har något att säga kommer att stanna. Tror väl att vissa bloggare kommer att ändra till andra forum, men jag trivs bra med det jag har idag.
Vilka de nu är. Jag håller mig till min krets som sakta utökas när tid finns. Det är inte så att jag inte vill, men tiden räcker inte till och ska jag ha vänner så ska jag ha tid till dem 🙂 Får väl avslöja att när jag började blogga så gjorde jag det lite trevande för att folk skulle börja veta vem ”haraldsdotter” var eftersom jag skriver böcker, men så är det inte nu – jag bloggar inte för publicitetens skull utan för att jag verkligen gillar mediet – älskar att skriva av mig precis som många andra. Kanske borde jag skriva på min nästa bok i stället… Hhmm? Något att fundera på kanske. Eller så får jag försaka något annat som känns mindre viktigt.

Jag har bytt ut teven mot bloggandet och det ger mycket mer. Och det är jag glad för, annars hade jag inte vetat att Akson kommer från Skåne och älskar att fotografera, eller att Märtagreta är en ”bondjänta” med skinn på näsan eller att Pantheraleo är en kille för det första, men också en väldigt trevlig bloggvän som gillar ankor. Göran skriver artiklar och Mim gillar böcker. Ordalaget fick MVG igår och Syster Yster har åkt på semester… Jag kan hålla på hur länge som helst – och Znogge – sist men inte minst i allas bloggrollslistor. Också den som alltid får mitt ”godnatt” vid halvtolv på natten. Listan är lång och jag önskar bland annat jag hade en mormor som curlingen… 😉

Här har ni mig och hela mig… Varken mer eller mindre och jag står för vad jag skriver…

Bloggen lever och jag är en av dem som stannar… 

20 thoughts on “Bloggen är inte död

  1. Vi som vill skriva och har behovet kommer nog inte att sluta i första taget. Man får ju som en egen klick av blogg vänner som man känner att man vill fortsätta och följa. Nya kommer precis som du skriver in varefter man orkar eller har tid för fler, för tid tar det att sitta här.
    Jag hade inga säljande baktankar när jag började skriva utan bara behovet att lufta mina tankar. Jag minns mitt första inlägg och det var rätt läskigt. Vet inte vad jag väntade mig, men var väl rädd för att bli granskad med lupp. Stavfel och annat grammatiskt som saknas mig…men med tiden så har spänningen släppt och jag är mer mig själv nu i mitt skrivande.
    Önskar dig en trevlig helg

  2. Bloggen är ju perfekt för små funderingar och tankar. Så skönt att skriva av sig. Och mår man dåligt, får man ju ett fantastiskt stöd av bloggvännerna.
    Jag har också bytt TV:n mot bloggen. Mycket mer givande.
    Jag tror att proffsbloggarna, som är avlönade, känner mer press på sig. Det är nog de som slutar i första hand.
    Jag kan ju strunta i att skriva, om jag inte har lust. Men de ska ju leverera varje dag.

    Ha en trevlig kväll!

    Kram

  3. Jag tror precis som du ”bloggen lever”! Och, den blir vad vi gör den till!

    Den är en bra mötesplats, bättre och mer meningsfull än till exempel ”facebook”. Den är kreativ och skapar kontakter mellan människor. Den skapar debatt och ger vanliga människor möjlighet att uttrycka sig.

    Den tar tid, det är det största problemet. Men samtidigt tror jag att man måste göra den till sin egen. Man kan skriva så mycket eller lite man hinner och vill.

    Jag har upptäckt att besökarna kommer tillbaks – även om man gör ett längre uppehåll. Dessutom måste man nog släppa tankarna på att få så många besökare som möjligt hela tiden. Antalet är inte alltid viktigast. Huvudsaken är att den ger en någon form av mening. / tack för häslningen på min blogg / önskar dig en skön helg

  4. Visst kommer man tillbaka även om man varit borta en stund. Det är som att se en gammal kär vän igen… 😉
    Varsågod Göran – be my guest…

    Ha själv en trevlig kväll – Imse Vimse
    och alla ni andra…

  5. Hej, så roligt att se dig, att du skriver om ditt bloggande. Jag känner som du; just att man lär känna andra som bloggar, får så mkt inblickar och insikter. En gåva.

    Ha en fin kväll:)

  6. Jag blir alltid så avundsjuk när jag läser din blogg för du skriver så bra, så författare är ju ett bra yrke för dig. Jag önskar jag var hälften så duktig som du. Jag tänker med stanna i bloggens värld. Jag önskar dig en riktigt trevlig helg! Ha det underbart!

  7. Visst lever bloggen! Jag började att blogga på expressen men tänkte sluta efter en vecka eller så.Såg det hela som ett test, lite på skoj bara. Hade tänkt lägga av efter en vecka… Men tiden gick och veckan har blivit mer än ett år! Jag har inga planer på att sluta och eftersom jag tittar sällan på TV så missar jag inte så mycket;-))

    Kul att få se hela dig, kul att lära känna och få ta del av andra människors liv! Kul att blogga helt enkelt! Betydligt roligare än putsa fönster vilket jag ska göra nu…

    Suck och kram!

  8. det som jag märkt är att man får alltid då och då utöka sin bloggkrets eftersom det finns de som slutar. Man vill ju ha ett antal personer som man följer… Jag kom på en lustig fundering med tanke på att du är författare. Du skrev att du kanske skulle skriva en bok i bloggform. Det är ju ingen dum idé alls- tänk, dina läsare måste vänta på nästa avsnitt! va häftigt. Sedan tänkte jag på en annan sak. undrar om en bloggare någonsin kommer att få Nobelpriset i litteratur! Och by the way, din bok är beställd…

  9. Panteraleo – I love it… Hoppas du får en skön lässtund när du väl får boken om du inte fått den än… Önskar verkligen att du skriver vad du tycker efter att du läst den…
    Tvätta fönster – ja det skulle behövas här också. 😉
    Vad skönt att det bara är så, Akson…
    Och Lindy – det värmer…

    Kram alla och en trevlig fortsättning på helgen…

  10. Du kära Haraldsdotter, börjar med att ge dig en kram!!!!
    Jag är oerhört tacksam att jag började blogga, den har gett mig så många fina vänner som dagligen till och från finns i mina tankar!!!
    Kramizzzzzzz

  11. Det går lite upp och ner – energin och tiden för bloggen. Men jag saknar skrivandet när jag är ifrån det ett par dagar och – framför allt – så undrar jag ju så hur ”mina” bloggisar har det. Så jag hänger nog i ett tag till 🙂

  12. Ja, jag kan inte annat än hålla med om bloggandet.det ger massor till mig också.Har bloggat i över 1 år nu, och jag kan inte tänka mig att sluta.Jag gillar ju min ”bloggisar”.Det har blivit en ventil i min vardag.Att skriva av sig är skönt.
    Jag har ingen bok att läsa just nu, så hur beställer jag din?

    Varm kram och tack för all uppmuntran 🙂

  13. hej kul att se alla bloggvänner, jag bloggar också mer, och skippar tvn, jag har inte kunnat skicka kommentarer till dig, så jag gör ett nytt försök igen får jag se om det går, varför vet jag inte men hoppas i alla fall att detta kommer fram, kram biggan

  14. Var tvungen att klia mig på näsan och kolla, jo, visst har jag skinn på näsan, men känner mig rätt snäll och mesig ändå, fast på ett bra sätt. Jag ryter när jag behöver och har lärt mig mycket genom mina motgångar i livet.
    Visst lever bloggen, och den får leva i mig också, vissa dagar hinner man och andra inte.
    Kram på dig!

Kommentera

