Jag hinner inte!!!

Hur ska man hinna med allt? Mannen min är på heldagskurs och jag ska både lämna och hämta tösen, gå ut med hunden och laga maten innan han kommer hem hela fyra dagar på raken. Jag som jobbar heltid också. . Jag klarade igår och idag, men nu börjar jag sucka högt och undra varför det är så jobbigt att fixa allt själv. Vi som delar på allt annars. Jag lämnar han hämtar, jag tar morgonpromenaden med hunden han tar kvällen eller tvärt om. Men nu ska jag göra allt själv… Är jag ensam om att tycka det är jobbigt? Hur gör alla skilda föräldrar? Jag hade införskaffat hjälp utifrån, tror jag.

Idag hade hunden bitit sönder mina älskade cowboystövlar som jag köpte i Canada för snart tjugo år sedan. Hhmmm, insåg ganska snabbt att de var ändå ganska slut, men jag hade nog kunnat ha dem hösten ut… Nu har jag lämnat stövlarna till hunden, men det kanske inte är bra för om vi slänger dem, biter han kanske på våra andra än så länge hela skor? Är det någon som vet hur man gör så hör av er.

Nu har jag satt mig här i soffan för att blogga lite och då kommer min man och frågar om vi inte ska hyra en film och mysa lite. Det kan man inte säga nej till och jag som ville blogga… 😉

6 thoughts on “Jag hinner inte!!!

  1. Visst innebär vardagen mycket stress. När våra barn var små så lämnade jag på två ställen och förflyttade mig med cykel och tre barn. I dag hade jag inte fixat det men på något konstigt vis gick det.

    Jag är tveksam till om hunden ska få ha stöveln. Det är ju alltid svårt att tillåta vissa skor men inte andra… Kanske är det bättre att han får något helt annat som sitt eget?!
    Ha en bra och förhoppningsvis mindre stressig dag!
    Kram!

  2. Tror inte heller att det är bra att han får stöveln. Risken är nog att han tror att alla stövlar är hans.
    Man kan ha vitpeppar på sånt man inte vill att hunden ska bita på eller senap. Fast det är inte så kul att ha senap på skor förstås.

    Försök att inte stressa, kram!

  3. Håller med övriga kommentatorer, låt inte hunden ha stöveln… fel signaler. I värsta fall får du ta en rejäl lektion med hunden, sitta och vakta, och ingripa direkt om nya skor verkar lockande. Köp ben, många, hårdtuggade och utmanande.
    Jag är väldigt ensam i ansvaret för barn och mat osv, fast ofta kan sönerna hjälpa till med maten till exempel.
    Allt som måste gå går ju, men det är inte rimligt att klara allt själv en längre tid. I januari flyttar siste sonen ut, och då blir det tufft att vara bondhustru!
    Kram på dig!

  4. Super!!! Hunden ska inte få fler skor. Nu kom jag hem idag och då hade han tagit ett par till av mina skor. Som tur är så är det skor som jag inte bryr mig om (omoderna) men nu får det vara nog. Inga skor i hallen för honom… Tack för tipsen… 😉

    Tack för att mys går före – känns bar att vara förstådd. Det blir lite stressande ibland. Och nu ska jag i tv också. Superkul… jag berättar mer sen… gäller ju förstås min bok…

    PS. Det bästa med skorna är ju att nu ”MÅSTE” jag ju ut och handla nya skor. 🙂

  5. jag är SÄKER på att mexikanska hundexperten César hade sagt att hunden inte ska få skor. Punkt slut. Då har hunden vunnit. Kom ihåg att du är vargledare och kommer högre upp i rang än vovve. Alltså ska du betämma, inte vovve. Det var det bästa jag lärde mig i valpskolan. Läraren sade ” om du någonsin tvekar ska du inbillda dig att du är varg. Ledaren i flocken. När sedan lillvarg vill bestämma över något, ska du tänka på det. Skulle flockledaren tillåta detta?” Ibland när min vovve gör sådant hon inte ska får jag vara tuff och ta henne vid nacken och visa att JAG är STORVARGEN. Punkt slut. Och det fungerar.

Kommentera

