Förbannade kattskrälle!!!

Fick precis uppleva det som är ens farhåger som matte. En katt som sätter sig i huvudet på ens hund och klöser mot ögonen. Du råttälskare, som skrev att jag var råtthatare och älskade katter i Berndts blogg – du har bara såååå fel… Att katter får springa lösa och göra liksom lite som de vill har jag till viss del kunnat köpa utom när de är i min trädgård och jag går i kattbajs. Annars får de vara ifred för mig, men att de ska jaga min hund och sätta sig i huvudet gör mig förbaskat arg… Jädrans kattskrälle – förlåt alla kattälskare, men jag är hundmänniska och nu var det min hund en katt klöste.

Ögat är som tur var helt, men det kunde gått riktigt illa.

Varför måste argsinta katter få vara lösa? Varför har dessa djur blivit så neutraliserade och ”fridlysta” i villakvarteren? Min grannes katt är underbar – han gossar jag med ofta. Det är inte så att jag hatar katter, men jag tycker nog att om man inte bor på lander ska man hålla hårdare koll på sin katt eller inte ha katt.

Är jag för hård nu? Jag är bara trött på kattbajs i trädgården och nu detta med att en katt klöser sig fast i huvudet på min hund… Ibland blir det bara för mycket.

13 thoughts on “Förbannade kattskrälle!!!

  1. Vem gillar kattbajs eller hundbajs för den delen i rabatten? Jag skulle en gång hjälpa en kattunge ut från ett trapphus, som tack satte den sina klor i min överläpp och vägrade släppa. Jag blundade och bar katten medans jag tog mig ner till en granne jag visste var hemma. Under tiden klöste katten mig i ansiktet med den andra tassen. Min snälla granne körde mig direkt till akuten, utan katt, och jag blev sydd på insidan av läppen och fick en massa sprutor med mera.
    Nu förtiden syns inget av detta men jag skulle aldrig röra en katt som jag inte känner.

  2. Jag håller med dig Haraldsdotter, sen tycker jag också att varken hundar eller katter som man inte kan lita på ska vara lösa!!!!!!!
    Sen att det har blivit så tragiskt så att så mycket katter springer runt och är hemlösa tycker jag är fruktansvärt, det gör mig riktigt f-bannad!!!!
    Kramizzzzz

  3. Fy vad hemskt, jag skulle bli hysterisk om min älskade vovve fick en katt på skallen! Nej, jag håller med dig..lösspringande katter börjar bli ett problem! Ha en bra kattfri tisdag/kram!

  4. Håller jag med om. Är kattägare och bor i stan men håller dem inne. Ska man ha dem ute får man allt bo på landet och ha koll på dem.. vad är de ananrs för vits med att ha djur om man låter dem springa vind för våg. Endel ska bara ha och tycker en katt är lätt för den kan man ha ute :/

  5. Jag har också undrat varför hundar måste ha koppel och hundägarna ska ha bajspåsar med sig för att plocka upp det, medan kattägare har inga ansvar alls. Konstigt. Vovve retas upp dagligen av grannens katt, som sitter i vår trädgård.

  6. Alla djurägare har ett ansvar för sitt djur. Är de inte pålitliga så ska de INTE springa vind för våg! Igår uppförde sig Herr Hund mycket märkligt under promenaden. Det visade sig att vi hade sällskap av svarta, arga katten som plötsligt dök rakt mot oss. Som väl var hände inget men min irritation var stor! Tur att allt gick bra med din hund! Ögonskador är verkligen inte att leka med…
    Kram!

  7. Goddagens!!! Tack så mycket! det gick bra första dagen på jobbet. Jag känner ju de flesta redan och vet var saker och ting finns och vet hur de gör de flesta grejerna fast lite har jag ju glömtmen det finns ju där bak någonstans. Cirkelträning är att det finns olika stationer som man ska gör intensivt i 50sekunder och sedan byter man station. dEt är jättekul och man övar upp både styrkan och konditionen. Alla katter jag känner inklusive min egen är innekatter, så alla andra slipper ha ont av dem. Ha en underbar dag!

  8. Råttälskaren har jag också blivit påhoppad av.
    Jag tycker att katter i tätbebyggda områden ska vara innekatter, själv har jag flera katter, alla kastrerade, och det är för att det inte ska vara mina som förökar sig iaf.
    Jag är djurmänniska, men måste jag välja så ligger ju hunden före katten. Här har vi inte problem med halvvilda katter, det blir nog inte det på landet i lika stor utsträckning.
    Katter kan skada nåt hemskt med sina klor, förstår att du är upprörd. Svärmor har två ”kelgrisar” som jag inte vill att min dotter ska röra, men ute är de rädda och håller sig undan.
    Kram på dig!

  9. Hmm…tänk om alla bara tog ansvar för sitt djur….och dess beteende…En katt som gör så verkar ju inte i balans…
    Hmm jag föredrar ju katter före hundar…Men gillar så klart hundar också, är bara inte vän med åtanden som är kring hund….Men jag blöder ju så klart för en hund som blivit angripen som din…
    Min snygga Glen Moray är innekatt men får, om vi är på landet strosa lite i naturen….och bara om han är säker och trygg…och jag lovar…han skulle älska din hund eller andras och inte göra dem illa…Det är inte hans grej, han är fredlig och kärleksfull…

  10. Vad underbart att jag inte blev fullständigt nerbloggad av kattälskare – så som råttälskaren attackerade mig… Och vad skönt att fler än jag blivit attackerade av råttälskaren, Märtagreta… Som sagt vi verkar alla gilla katter, men de ska också hållas under uppsikt…
    Och det låter som en kompis för min lille vovvsing, Deercat. För han älskar katter och vill leka med dem – de hinner bara inte inse detta förrän de blir helskrämda. Det är bara gannens katt som gillar honom.

  11. Det har blivit väldigt mycket katter som springer runt överallt. En del skaffar nog både hundar och katter utan att tänka på allt jobb och ansvar det innebär.

    Tur i oturen att ögat klarade sig.

  12. Tråkigt det som hänt. Jag som haft katt hela mitt liv=uteochinnekatter *L* skulle vara väldigt försiktig innan jag tar i en katt jag inte känner.

    Jag vill bara lägga till en sak här och det är att jag tror det är bra att det finns folk som har sina katter lösa för de tar många möss.

    Tack för ordet!

Kommentera

