Vilket jobb – men fullbordad.

Jag har rensat upp i trädgården idag. Nacken och huvudet värker så in i bombens. Ögonen börjar gå i kors och handlederna ömmar. Låter som om det är riktigt synd om mig, men nääää – det var riktigt skönt att vara ute hela dagen med familjen. Även om tösen sprang in till grannen och tittade på teve så känns det ändå som att vi har uträttat underverk idag.

Just känslan av att ha gjort något som syns så väl är fantastisk – samma gäller när man till exempel skrivit färdigt ett kapitel. Känslan av att ha gjort något, att ha uträttat något är så himla skönt. – Och! På tal om det. Tack Göran för att du skrev in en recension om min bok på ”Om mig och bloggen”- det är en annan fantastisk känsla. Det är när någon gillar det man skrivit – vilket också ger en känsla av fullbordande. Att man klarat det man ville  och får bevis för att det var riktigt rätt 😉

Sen kan man fråga sig varför man ändå kan känna ett sting av att man ändå inte hunnit med vissa saker. Varför gör man så mot sig själv – ren tortyr egentligen (ilandsproblematisk tortyr vill säga) men dock ansträngande. Nä, nu ska jag njuta av att jag utfört ett fantastiskt arbete idag…

9 thoughts on “Vilket jobb – men fullbordad.

  1. Ja du, vi är på tok för dåliga med att berömma oss själva, tycker nog att du ska känna dig riktigt duktig idag!!!!!
    Kramizzzz

  2. Det är sant. Och de man hunnit bli vän med försvinner ju inte för att man inte bloggar på en dag eller två heller.

    Hon som ska föreläsa är Ulrika Knape (Lindberg), jag tycker ju iofs att det är lagom kul eftersom jag hade henne som gympalärare i tre år och var måttligt förtjust i henne då…

  3. kan det vara ett kvinligt fenomen? Om jag har en del saker att göra, planerar jag för mig själv hur mycket jag vill göra, säg på en dag, och sedan när det är gjort kan jag sitta och slöa (fast jag vet att det finns en massa annat som ska görs, men jag har planerat bort det). Ingen stress. Om min fru gör lika, så känner hon sig stressad, precis som du beskrev. I båda fallen har vi uträttat lika mycket och vi har lika mycket kvar att göra, men hon är stressad, och inte jag. Mystiskt.

  4. Så klart du ska vara nöjd! Vi ÄR bra och vi kan en himla massa! Kom igen nu och skriv 25 stycken bra saker.
    1 rensa trädgården
    2. Skriva böcker
    så nu har du fått lite starthjälp 😉
    Kram

Kommentera

