Nu rasslar det till igen

Till att börja med

 – DET VAR INTE MITT HUS SOM SMÄLLDE I LUFTEN –

Nätuppkopplingen fungerar med fart igen. Jag har precis kommit hem från en föreläsning (ja, nu igen) om inte lika roligt som Anna Mannheimer, utan markandsföringslagens nya direktiv. Ha ha – vad kul då… 8) Men till en helt annan sak så sitter det en kvinna mitt emot mig (från advokabyrån) som är gravid. Då frågade hennes kund bredvis om hon snart ska gå på mammaledighet.

-Oh, nej, det har jag inte tid med. Det får vänta, säger advokaten och slår ifrån sig med flaxande händer.

Jag hajade till och tänkte, stackars unge. Hur kan man göra så? Finns sådan inställning fortfarande? Det lät lite som för 20 år sedan i USA – men jag är kanske fel på det. Men jag fattar bara inte hur man kan resonera så om en liten bebis? … Gör mig lite besviken på kvinnor som inte Iförstår att de inte kan ändra på naturlagen. Vi är skapta att föda barn och då ska vi göra det om vi vill och kan. Inte för att vi ska lägga alla egna planer på hyllan, men planering tjejer – planering…

Men nu anser jag att få ett barn är det bästa som hänt mig – så borde alla tänka om de ska ha barn. Annars fattar jag inte vad de håller på med.

7 thoughts on “Nu rasslar det till igen

  1. Förhoppningsvis så har väl de blivande mammorna kunnat planera så att de verkligen kan njuta av denna underbara tid, den går ju kanske inte så många gånger i repris!!!!
    Kramizzzz

  2. Det där låter ju tragiskt må jag säga..Att inte ge sig utrymme för att vara mamma……Jaja…vi ser kanske olika på det där med att få barn och ge dem tid….! Men är det något jag ångrar i dag så är det just det där med att jag borde jobbat mindre när barnen var små…

  3. Om man skaffar barn tycker jag att både mamman och pappan ska ha möjlighet att vara hemma med dem. Jag förstår inte hur man tänker! Det var ju underbart att få vara hemma och rå om det lilla underverket!
    Kram och ha en bra fredag!

  4. I sak håller jag med dig helt och hållet.
    Men det KAN ju faktiskt vara så att hon inte VÅGADE berätta om sin kommande mammaledighet.
    Advokater är nog lite som konsulter och i viss omfattning entreprenörer där mycket bygger på personliga relationer och kontakter. Man måste ständigt vårda dessa annas riskerar kunden att gå vidare till en annan. Att öppet medge att man kommer att vara borta mist ett år skulle kunna ge en sådan effekt och det är hon kanske rädd för.

  5. Du kan faktiskt ha helt rätt Tankspridd – jag var inne på det planet också, men tycker nog det är lite föråldrat tänk. Men nu sitter jag ju inte själv i den situationen. Jag var alltid så stolt och låter alltid mitt barn gå i första hand. Men den tanken kom ju först när hon var född…
    Ordalaget – du har så rätt så. Vi bara lånar dem och om alla tänkte så skulle nog världen se bättre ut för våra barn…
    Deercat – den tiden kommer aldrig tillbaka om du inte får en sladdis. Jag var 39 när jag fick min tös … kanske något att tänka på? 😉

    Men helt klart anser jag att båda föräldrarna ska vara hemma som Znogge säger – det är guld värt…

    …HA EN UNDERBAR FREDAG ALLIHOP…

  6. Man blir lite beklämd när man ser de yngre förmågorna som ska jobba till det är dags att åka till BB och sedan inte vara hemma nästan något alls…Tiden kommer ju inte tillbaka!!

Kommentera

