Första gången någon sover över…

är alltid lite speciell. Lilla Vera kom igår kväll och var överlycklig som äntligen skulle få sova över hos min tös. Det blev en lyckad kväll med Disney Sjov (DK2) och pizza. Sedan bäddade vi med två madrasser på golvet, vilket gjorde att hela rummet såg ut som ett sänghav. Med popcorn, chips, sockerfri saft och en film grottade de ner sig i sitt sänghav. De njöt i fulla drag.

När filmen var färdig kom popcorn och chips kicken – en timmes studsande i sängarna och jag somnade med en gamnacke i soffan,  medan de höll på… 🙂

Att två sexåringar kan vara så aktiva – så länge  – visste jag inte. Jag och min man tyckte de kunde hålla på tills de kolapsade – 23:00 – började de komma till ro, men de somnade inte förrän en timme senare. Totalt utmattade – jag också.

Nu sitter de under var sin filt i soffan och ser Bulibumpa. I säng sent och upp tidigt = blir en skön kväll för mannen och mig för tösen borde vara supertrött i kväll.

De är ”supergoa” de små, men en vuxenkväll ser jag fram till. Är förmodligen själv så trött så jag går i säng tidigt. Vi får väl se. 😉

7 thoughts on “Första gången någon sover över…

  1. Goddag!!! vad härligt det lät, tgänk om man kunde vara liten igen, slippa allt ansvar och bekymemr och bara vara. Jag tycker du skriver så bra men det kan kanske bero på att du är författare. Vad roligt för dig att boken hade sålt slut där. Ha en underbar lördag!

  2. Vilken energi de små energiknippena har. Kul att de hade roligt och att det funkade så bra. Som sagt nästa gång är det ni som är barnfria. 😉
    Ha en skön lördag!

  3. Jag förstår att du är slut, två sexåringar kan hålla låda rätt ordentligt, även om de tar det lugnt, det pratar ju hela tiden!
    Hoppas du får en skön lördagkväll!

  4. Visst är det speciellt! Minns att barnen tyckte det var så spännande och lika spännande var det att ha kompisarna här. Visst tog det tid innan de somnade men det hör till!
    Kram och ha en fin lördagskväll!

  5. Kommer ihåg hur spännande det var själv! Att få sova på något annat ställe och vara vaken länge, länge…Och av någon outgundlig anledning skulle det alltid ätas prickigkorvsmörgås i sängen. Fråga mig inte varför….

Kommentera

