I’m back – med mycket snack…

Oj, oj, oj vilken dryg dag det var igår. Hur kan man bara bli så urlakad att man är fullständigt tom både i huvudet och i kroppen. Pantheraleo skrämde livet ur mig för en stund sedan. Komma och säga att ankan var hennes – djjeeeee…. Jag såg mina pengar fara iväg- royalty för hela slanten. Dock hade hon bara matat dem- tavlan är från Narnia och jag fann den på nätet  😉

Har varit ute bland våra kunder idag – jag är inte kundvänlig (jag lovar) men idag gick det, för jag matade våra kunder med frågor om markandsföring och då säger jag bara; -Oj, vad jag kan prata… Tänk om man kunde vara lika pratsam när det gällde ens bok, men det funkar ju inte. Man kan liksom inte säga, -Den här boken är fantastisk, till en bokhandlar – också har man skrivit den själv. Funkar inte… Men att prata förpackningar och tråg fungerade utmärkt som tur var.

En tanke som slog mig idag var att jag är glad över att ha ett samvete.

Vi hade vår nya nordiska markandschef på besök idag – jag drog runt henne på stan till våra kunder. Men till saken hör att när kvällen kom och jag skulle hem, satt hon på ett kontor och jobbade helt ensam. Samvetet sved i mig för jag visste jag hade en middag att laga, ungar att hämta inklusive kompis och gå ut med hunden. Hur skulle jag hinna med en middag med henne (marknadschefen) också? Och hon var inte mitt ansvar heller – det hade vi glömt organisera… Hhmmm. Men till saken hör att jag körde hem med dåligt samvete, men väl där stod middagen på bordet, hunden var rastad och ungarna hämtade – mannen i mitt liv hade fixat allt… Oj, vad jag kände att jag borde ringa och fråga om hon ville äta med. Även om jag egentligen bara ville äta med min familj – jag ringde i alla fall henne och hon hade så mycket arbete att göra så hon skulle ta en macka på hotellrummet för att sedan arbeta… Suuuuuuuuuck… vad skönt… tänkte jag. Det kändes skönt att höra efter alla tankar om hur ensam hon var – hon kände sig ju inte så ensam. Det brukar nämligen inte jag heller känna när jag är ute på jobb – trivs med att krypa upp i sängen och bara glo på hotellteve efter en lång arbetsdag… 🙂 Men  jag är glad att jag var den som ringde för hon blev verkligen glad över att jag frågade.

7 thoughts on “I’m back – med mycket snack…

  1. Men så bra att du i alla fall frågade! Jag kan också tycka det är skönt att bara koppla av på ett hotellrum men man blir ju inte ledsen över att någon tänker på en! Där knep du en guldstjärna;-))
    Kram!

  2. Jag tycker du var jätterar som frågade….fast du egentligen ville vara ensam med familjen. Hon blev nog också glad fast hon också egentligen ville vara ensam….så blev ni ju nöjda båda två..fast glada ändå…eh..hur sjutton lät det där. *skratt*
    Ha en bra onsdag/kram!

  3. Jag känner igen mig i det där med mycket snack.
    På jobbet är det fullt pådrag med snack om fördelar och möjligheter så att jag blir trött på mig själv. Men helt tyst, nästan, på intervju när jag skall nämna tre saker som jag är bra på. Varför är man inte mer nöjd med sig själv än den produkt som man jobbar för?
    Och jag tror inte så mycket på Jante. Det är för lätt att skylla på honom. Så jag funderar vidare…

Kommentera

