Önskar en lillasyster…

Vi hade kyckling igår och jag fick tag i lyckobenet.

-Kom och dra med mig så ser vi vem som ska önska sig något, sa jag till  min tös på sex.

-Kan jag önska mig vad som helst, utbrast hon i glädje och drog.

Hon förlorade och jag fick den långa delen. Hon blev jätteledsen och tyckte det var taskigt att hon aldrig fick önska sig en lillasyster.

Som det kan gå… 🙂

För en som är 40+ så tycker jag det inte bara avlägset utan för sent. Som gynokologen påpekade när jag vid 40 års ålder fortfarande försökte ge henne ett syskon;

-Du har ju lite gamla ägg nu…

Hhmmm, gilla läget och gå vidare haraldsdotter;-)

Så det får min tös också göra. Sån’t é livet…

One thought on “Önskar en lillasyster…

  1. Jag var själv åtta år när jag äntligen fick en lillasyster. Men vissa saker rår vi inte över tyvärr. Men tänk på att du har en härlig dotter!
    Kram!

Kommentera

