”Gå vidare i livet” startar nu…

I mitt förra inlägg skrev jag om syskon till min dotter. Nu har jag bestämt mig. Jag ska en sista gång nämna detta och sedan bli nöjd med livet. Jag har de senaste fem åren försökt få ett syskon till tösen, men inte lyckats. Detta har jag grottat in mig i ganska mycket. Pratat med många och förklarat för folk att jag inte är ledsen över det och att så är bara läget. Att jag varit glad för jag i alla fall fått ett barn. Jag har trott att jag accepterat detta och att jag bara pratade om det för att jag är en pratsam person (väldigt pratsam)

Nix – insåg jag igår – jag pratade om det för att jag verkligen alltid velat ha en stor familj, men jag hade börjat för sent. Jag pratade om det för att jag tyckte synd om mig själv. Jag pratade om det för att jag var missnöjd med att det inte var tillräckligt mycket liv i huset. Jag pratade om det för att min syster hunnit med fyra barn och jag bara ett. Jag bara pratade ju… hmmm.

Nu är det nog med det – det blir inte fler barn – jag har världens underbaraste dotter och från och med nu ska jag aldrig mer önska fler barn för det är för sent. Äntligen har jag insett att nu är det för sent… Nu ska jag älska det jag har och inte mer. Det är det där ”mer” som alltid jagar mig. Måste ha mer, göra mer, få mer, mer, mer… (bra i författarsyfte för jag skriver alltid färdigt)

Men när det gäller att jag ska vara nöjd med en tös som är det bästa som hänt mig – vilket min tös också ska vara – så lever man därefter. Jag tänker inte ens tänka att jag ska vara glad att jag fick ett (1) barn i alla fall. Jag ska faktiskt bara var GLAD – LEVA I NUET OCH GILLA LÄGET…

15 thoughts on “”Gå vidare i livet” startar nu…

  1. Svar i min blogg:

    hej på dig med och Tackar!! 😀

    Det spelar väl inte någon roll om man skulle låsa in vovvarna som kan nog konsten att väcka ändå *ler*
    Barn och hundar har ett extra sinne för sovmornar 😀

    Ha det gott!

    Kram!

    ****************

    Kloka ord och sant..
    ”GLAD – LEVA I NUET OCH GILLA LÄGET…”
    Det gillar jag och lever nog ganska mycket själv
    efter det mottot

    Jag har skrivit en bok jag med
    Ett beställningsjobb av en förläggare
    Men när jag hade gjort klart den så hoppade hon av
    med orden:
    ” jag ska ha barn så jag orkar inte slutfölja, förlåt””
    så sa hon, skitkul :/ men det är bara att gilla läget
    Och låta henne föda barnet, struntar i att gå efter henne.
    Det är bara att försöka sälja sig till någon annan.
    Ska bara se till att dom orkar och inte är med barn, hehe
    Det är en bra bok och jag har fått oerhört bra respons på den..

    Kram!

  2. Det gäller att komma till insikt. Låt inte åren gå och grubbla inte över varför du ”bara” fått ett barn utan njut i stället av tiden med henne! Jag hade själv förmånen att få tre stycken i tät och rask följd men… I min närhet finns en kvinna som inte lyckats få ett barn trots alla försök och metoder. För henne vore ett barn rena himmelriket och nu blir det inte ens ett…
    Kram och ha en härlig fredag med dottern din!

  3. ja men det är bra, du har i alla fall ett barn, många barn får inga alls. det är ju så i livet alla drabbas vi av någonting. men vi måste lära oss att glädja oss åt det vi har, och det har du kommit underfund med, fast du vill ha fler. skönt med en ledig dag, kul att barnen har kompisar, det är skönt för dem hoppas ni får en bra dag. kram biggan

  4. Ja, som sagt. visst har jag barn och är HIMLA glad för det… och det är super med en ledig dag… speciellt när en bokhandlare ringer och säger att min bok är slutsåld och de vill ha fler…. I love it…. om jag nu får stoltsera lite 😉

  5. Jag fick ju min sladdis vid 41 och jag får fortfarande frågan om vi ska ”ge” henne nåt syskon!!! Hon har tre syskon, mina vuxna barn, men det räknas inte. Att jag fyller 44 är tydligen inte anledning nog, men vi har hela tiden bara tänkt ett gemensamt barn, speciellt med tanke på att det tog lite tid.
    Du, ju äldre hon blir, tonåring, så får du massor med barn, tro mig, då kommer kompisarna och adopterar dig. Jag har så många barn, så många kompis/gamla flickvänner som stannar kvar i familjen, även om de också går vidare. Det blir inte tyst i huset, jag lovar att ett barn tillför en massa liv och rörelse vad det lider.
    Kram på dig!

  6. Ja, ibland kan det vara svårt att inte få styra och ha kontroll över allt i livet…bara att gilla läget som du säger även om det kan vara en oerhört lång process. Jag önskar dig en fin helg och lämnar in en varm kram!

  7. Kan inte annat än hålla med vad de andra skriver om.Jag har en arbetskamrat som försöker få barn, desperat!De har också en dotter som du, och hela hennes liv krestsar kring detta.Jag tycker att det är så synd att de ska uppta hela hennes existens, att hon ska måså dåligt av det.Det är svårt att släppa tanken också, men ibland nödvändigt.Rätt vad det är så kanske det kommer en knodd, eller så gör man som du, accepterar att du fått ett älskat barn.det är inte alla som får ens det 🙂
    *kram kram*

  8. livet är besynnerligy ibland, men du har en underbar dotter, njut nu av stunden och jag lovar, om ett par år så börjar det ramla in kompisar till din dotter. ser bara hemma hos dotra, ibland kommer man inte in i hallen för alla skor som står där.
    kramizzzzz

  9. Goddag på dig! De var bra skrivet. Jag håller med vad de andra har skrivit, du får vara glad att du har ett underbart barn. Det är många som önskar sig det och ine kan få det. dEt är bra att du är glad och gillar läget, det är så det ska vara. Ha en underbar helg!

  10. Vad skönt att du har kommit till den insikten att du nu nöjer dig med det du har. Det är så vanligt att man är missnöjd och tänker att man vill ha nåt mer eller nåt annat.
    Kan man som du stanna upp och inse att det man har räcker, då har man kommit långt.
    Din tös har en klok mor.

    Kram

  11. De va ju skönt att du är kvar när ja komemr tillbaks (: Den där boken måste ja bara ha känns de som (; men ha rinte haft råd än men ska läsa den.

    De där känner ja gigen.. vill ha innan de är försent fast jag har 3 barn så kan jag känna så.. en liten sorg över att aldrig mer.. just de där.. aldrig mer och att snart är de försent. Men kan förstå att du känner de ännu mer som har en.

Kommentera

