Vintermörkret närmar sig

Hur många är trötta för att det är vintertid – jag är fullständigt slut och har varit det hela dagen…en grinig gammal kärring vill jag nog kalla mig själv. Tur at jag säger det själv innan någon annan påpekar det. Jag har hållit mig på kontoret hela dagen för att inte stöta mig med någon och jag har lyckats. 🙂

Vintern närmar sig med stormsteg och det är dags att se till att plocka fram vinterkläderna. Köpa nya vantar för där finns nästan alltid bara en stackare i lådan. En ny mössa får nog tösen ha för hon växer ju. Det blir säkert rosa igen.

Jag svarade på en blogg tidigare idag om att det tog 30 sekunder framför spegeln. Där jag berättade att jag för tre månader sedan köpte krämer för x antal kronor, men känner mig bara glåmigare och tröttare än nånsin. Det var en investering hade butiksbiträdet sagt – in your dreams… Varför gör höstar och vintrar så här med en? Jag är en glad pigg tjej, men ändå så försvinner energin från kroppen allt fortare på eftermiddagen ju närmre vintern vi närmar oss.

Det finns nästan inget vackrare än ett vackert snötäckt landskap, men i Skåne blåser och viner vindarna så den lilla energi man har kvar måste man spara på för att hålla modet uppe. Skulle önska mig ett varm land under den här årstiden – men jag som är en före detta globetrotter vet faktiskt att det bara är att resa och eftersom jag inte skulle få för mig det så kan jag ju sluta klaga… 🙂

9 thoughts on “Vintermörkret närmar sig

  1. Det är bara att gilla läget….tända ljus i massor, försöka mysa till det så gott det går! Värre är det i Januari, Februari och Mars tycker jag när hela livet bara går i olika smutsgrå nyanser…det är hela tiden på väg att bli vår men det tar ju så himla lååååång tid. Då skulle jag vilja dra iväg till varmare breddgrader, ha en bra tisdagkväll nu och kram på dej!

  2. Jag är nog lite lustig för jag tycker att det är lite mysigt med att det blir mörkt tidigare och att man får tända ljus och mysa.
    Sen var det ju det där med vinterkläder, kom på här förrut att min ena curlingkängas blixtlås är trasigt, varför lämnade jag inte in och fixade detta förra vintern……..hm hm ja det kan man verkligen undra!!!!
    Härligt för er att tv-kanalerna funkar!!!!!
    Kramizzzzzzzz till en bra onsdag!!!!

  3. De är väl just för att vi får så lite ljus på oss-.. därför är de bra ett ljusrum.. har du ett extra-rum så inred den med vita väggar och vita mysmöbler.. sköna att ligga i .. finns speciella glödlampor för just sånt.. ska visst göra underverk på både kropp å själ.
    De är konstigt .. men alla mössor å vantar försvinner för varje år :/ måste med köpa nytt till pojken.
    Min kisse gör de med.. lägger sig över ena armen så man får skriva med den andre.. han sover så sött där så man vill inte störa 😀 Härligt med djur.

  4. jo det är jobbigt nu denna tid, mörkt mörkt, tänd mycket ljus när du kommer hem på kvällen, levande. det värmer opp en lite, ha det jätte gott biggan

  5. I år har jag bestämt mig att njuta av höst och vinter och inte deppa. Hittills har det fungerat utmärkt. Ibland sitter det i huvudet…

  6. Tyvärr är ju inte den skånska vintern mycket att glädjas över! Antingen blir det tö eller trafiksvårigheter när snön fyker. Men i dag är det i alla fall en solig och fin höstdag som gjord för långpromenader! Hoppas du hinner ut en sväng innan det blir mörkt!
    Kram!

  7. Hm, jag förstärker mig alltid höst och vinter, vanligtvis med Rosenrot, men i år (efter två års småbarnstid) verkar inte det räcka så jag köpte Enaxin, http://www.vitapost.se/ och banne mig, efter första ”hutten” kände jag krafterna ta vid. Sen tror jag man måste bli extra noga med att skämma bort sig med sköna sysslor, någon massage, lite solarie eller hudvård, OCH motion, för att ge endorfinerna en knuff!
    Det är inte roligt att känna sig som en gnällig gammal kärring, det vet jag det!

  8. Nej, det är inte kul att vara en gammal gnällkärring. Det har jag varit alldeles för länge. Men hösten gillar jag och fasar för januari och februari.

    Härda ut! Kram

Kommentera

