En perfekt måndagkväll blev en vanlig kväll

Grannarna kommer in och frågar om de får ta tösen med på bio och titta på Ratattolle (eller vad den nu heter); -Jag visst, sa jag och lät dem med glädje gå på bio. Så äntligen en ledig kväll – fram med en god middag, socialt småprat och en flaska vin – bara för att det är måndag betyder ju inte det att man inte kan ta sig ett glas vin när man nu får barnfritt. Helt underbart – innan det var dags att diska upp, betala räkningarna, gå ut med hunden, hänga upp tvätten – så var vi trötta och tösen har inte ens kommit tillbaka från bion. Ironiskt nog ska förstås min man (som är dansk) se nyheterna och då är de danska kanalerna borta – puts väck. Nu har vi scannat genom analoga sýstemet och digitala systemet och köpekanalerna men vi hittar inte danska kanaler någonstans. Så han gick upp i badet i stället. Suuuuck… och jag satte mig förstås för att blogga… en riktigt härlig, ledig vardagskväll – visst är livet underbart? 😉

17 thoughts on “En perfekt måndagkväll blev en vanlig kväll

  1. Visst kan det väl smaka bra med ett glas vin en måndagskväll. Här drack vi vin till middagen utan en sekunds tvekan. Men vi har ju semester;-)) Hoppas det ordnar sig med kanalerna. Här fungerar det utmärkt bra att se både DR1 och DR2!

  2. Hur förnärmad får en hund se ut egentligen. Han föll ner från soffan i sömnen och tittade väldigt anklagande på mig. Sedan satt han fem minuter och bara funderade innan han lade sig ner igen…

  3. Nää i vanliga fall brular itne jag påpeka folks kläder heller men just då var de helt nytt med hängbrallor och jag å syrran var på stan och vi var flamsiga som vi brukar va ihop 😀 Jag kan va rätt oblyg ibland fast jag är aldrig elak.
    Vad kul med bio.. de gilla rju barnen å gå på.. själv ha rjag väldigt svårt för att sitta still så länge.
    Var väl bra att de danska kanalerna inte funkade.. fick du va ifred vid datorn istället hehe.. ;D

  4. Det är väl det som är livet att kunna festa till fast det är måndag!!!!! Man skall njuta av stunden och det har ni verkligen gjort!!!!
    Kramizzzz

  5. Vad tycket dottern om filmen?
    Det är inte fel att festa till det lite då och då även om det är vardag. Fast det kanske är i vardagen det behövs lite fest då och då.
    Ha det bra!

  6. Ungen tyckte filmen var helt underbart rolig. Det tyckte grannarna också som är ett par på 55+. De tog tösen med för de ville ha en ursäkt att gå och se filmen… Jag som också vill se den – attans… men de hade kul i alla fall… och hon gillade filmen.

    Själv satt jag uppe till 12 och bloggade. Vilket kändes i morse när klockan ringde.
    Men de danska kanalerna fungerar fortfarande inte…

  7. Det lät som en helt perfekt måndag tycker jag .Synd bara på din mans kanaler.Sånt där kan ju göra en smått galen 🙂

    *Kram*

  8. Min fru skulle inte överleva utan de danska kanalerna. De sänder brittiska kriminalare typ Morse och Midsommer ganska tätt och hon är svag för den typen av program.
    Det var ett ”absolut krav” från henne när diskussionen om TV-omläggningen fördes på tal hemma…

  9. Helt underbart – Med brittiska serier alltså. Jag älskar dem själv. Nu var det bara så att det var min man som ställde kravet om danska kanaler och det är också han som fixat så det fungerar, hmmm… visst ja… kanske skulle jag själv upp på taket och kolla antennen. 😉

Kommentera

