Krigsfilmer på primetime

Sitter och småsneglar på teven och ser att där är en krigsfilm på bästa sändingstid på dansk TV1. Varför visar man det nu? Jag slutar aldrig förvåna mig över hur de kan tänka på tv stationer ibland. Det är en väldigt ”killig” film om krig i Somalia. ”-I want his skinny as parked in front of bla bla bla…” svar, ”he will be killed” etc… så forsätter det rakt igenom – verkar det som. Förmodligen bygger den på en autentisk historia, men hur kul kan det bli? Är det bara jag, eller? Och så skriker de ”fuck” ganska många gånger så klart… Nu blev jag nog lite väl negativ kanske, men vad hände med en god thriller eller action? Är de utdöda?

Ha en tevlig fredagkväll…

Jag försöker… Hhmmm….

8 thoughts on “Krigsfilmer på primetime

  1. Oj oj, det finns många många filmer och kanaler som jag aldrig tittar på. Tycker att det finns alldeles för mycket. Guben är glad för han älskar action och sport.
    Kramizzzzz

  2. Hej på dej och tack för påhälsningen hos mig!
    Det finns förfärande många dåliga filmer….bättre att slå sig till ro med en bok istället, hoppas din helg blir fin. Kram!

  3. Jag ser väldigt lite på TV för jag tycker det är mycket skräp som visas. Filmer som frossar i våld är definitivt inget för mig! När barnen var små var vi noga med att de inte fick se vad som helst. Men när de hade varit hos vissa kompisar var det fritt fram att se riktiga ruggigheter!

  4. Det spelar ingen roll hur bra en film är, skriker de ”fuck” vart tredje ord byter jag kanal, sen må det vara en Oscarvinnare, mig faller det inte in i smaken.
    Såg en glimt av en Westernserie, som gick för ett tag sen, en WESTERNSERIE, det skulle utspela sig på 1800-talet och de sa ”fuck” vart annat ord, fanns det ordet överhuvudtaget då? Det var en stor serie om jag minns rätt.
    Nej, jag har svårt för för mycket realistiskt våld och dåligt språk.

  5. God kväll!!! Vad häftigt att stå på en mässa och prata. berättade du om din bok elelr vad var det om? Vad är det för böcker du skriver? Det verkar ju jättemysigt där du bor. Aha, förstår varför din man får ta hand om de danska gästerna, det är ju så svårt att förstå danska. Ha det underbart!

  6. Ja, ibland blir man sååå trött!!kan tycka generellt att de visar mkt skit på TV:n nu för tiden.Jag tillbringar mindre och mindre tid framför den. barnen blir så påverkae av sånt.jag blir överlycklig när barnen tittar på sport.Där är det i alla fall mindre våld 😉
    Ha en go söndag

Kommentera

