Hur förklarar man sig…

Jag försökte få en väninna till att hjälpa mig med att göra en snygg poster som jag skulle ha till min nya bok; -Javisst, sa hon och ville väldigt gärna hjälpa till utan att ta betalt. Dagen efter ringer hon och säger att det inte går för att hennes far dött; -Självklart, det ordnar sig, säger jag.

Då ringer jag förstås upp en annan vänkontakt genom arbetet som jobbar som AD och frågar om han kan hjälpa mig; -Självklart, det fixar jag, säger han…

Jag pustar ut och är glad för att få det gjort inom en snar framtid…

Efter nu tre dagar ringer min väninna tillbaka och säger; -Nu har jag lagt några förslag på poster i din mailbox. Ta en titt och återkom.  -Ehhh??? Jaha, säger jag och förklarar sedan att det ska bli spännande att titta på dem. (vilket jag inte skulle gjort – jag skulle sagt att jag lagt det på någon annan med en gång, men nu gjorde jag ju inte det)

Visst ska jag omedelbart krypa till korset hos min väninna och berätta vad jag gjort?

6 thoughts on “Hur förklarar man sig…

  1. Tack för tipsen (:
    Ja men de där va rju inte ditt fel.. hon sa ju att de inte gick men förstår dilemat då du inte sa de med en gång.. låter som mig (; Ring upp henne så fort som möjligt. Eller den andre och säg att de fixat sig.

  2. Absolut, berätta att du blev så paff och inte kom dig för först. Men varför inte titta på båda förslagen – kan ju tänkas att vänninans idé, mot förmodan, är bättre än ADns…

  3. Ja, jag var inne på att titta på båda förslagen först och sedan säga hur paff jag blev. (Skönt att höra att jag inte är för egoistisk som gör det)
    Du har helt rätt att det behöver inte vara AD, som gör det bästa, men denna gången tror jag det – för hon har satt hela mig i bild. Jag vill ju ha hela boken i bild – och det är det som ADn också var inne på… men jag väntar. Tack för dem orden…

  4. Jag har kommit på en idé… När jag fått båda förslagen lägger jag ut dem för poängsättning av er på bloggen… Få se om jag lyckas med det (få dem uppladdade alltså)… kan bli kul. Jag är ju själv en riktig velepotta ibland…

  5. Det är klart att du ska prata med din väninna och förklara som det var, det har hon säkerligen förståelse för. Och som sagt, kika på alla förslagen, man vet aldrig!!!!
    Kramizzzz

Kommentera

