Headhuntad brud i lyxförpackning

greenleksak.jpgHur glad blir man inte när det helt plötsligt ringer en rekryteringsfirma som undrar om man vill söka en tjänst inom reklambranschen. Jag blev – tro det eller ej – headhuntad idag… Det kändes riktigt häftigt att kunna säga -Nej tack. Jag har det bra där jag är… och det har förstås min chef fått höra om heeeeela långa dagen. Han sa till mig att jag kunde sluta snacka om det för han hade förstått vart det skulle leda.

-Vad menar du, undrade jag med låtsad förvåning.

-Du vill bara ha mer i lön, skrattade han.

-Absolut inte. Jag kräver bara Arraksbullar, sa jag och gick…

Han skrattar än…

Klar jag vill ha mer lön – vill man inte det alltid?

De personliga kraven stiger hela tiden – sa min väninna och köpte en kaffemaskin för 18 000 SEK. Hennes försvar var att den var ju nedsatt med 2 000 SEK.

PS. Hennes man tvingade henne att lämna tillbaka den i obruten förpackning.

5 thoughts on “Headhuntad brud i lyxförpackning

  1. Man skaffar barn, låter dem gå före konferensrummet och levet efter egna ramar. Min dotter går före vilket möte, vilken lön, vilken viktig person som helst. Efter den inställningen har livet blivit väldigt mycket lättare för jag prioriterar därefter.
    Det betyder inte att hon kan ringa och säga ”Kom hit och hämta mig, men hon kan alltid ringa mig”. Hon får samma uppfostran som alla andra att man går i skolan från måndag-fredag och att det inte pjåskas med förkylningar. Men när man gör en prio-lista där något annat än jobb står överst på listan så verkar det som att jobben dyker upp. Så som jag har haft det sen jag fick barn drömde jag om att få innan jag fick barn. Men fick det aldrig… Arbetsgivarna slet ut mig i stället… Nu bestämmer jag själv om jag vill slita ut mig – dock under ansvar – och det vill jag inte.

  2. Häftigt, precis, passa på att förhandla, arraksbollar borde ju vara varje människas rätt ;-D

    Tack för boktipset och jodå, jag gillar deckare. Började dock i en bok av Arto Paasilinna, den ljuva giftkokerskan.

Kommentera

