Testing promenadande hund och barn

getnos.JPGNu har jag gått tre gånger med hunden och dottern till skolan och det blir lättare och lättare. Jag har börjat få in vanan att alltid titta efter var hunden är. Han springer ju lite fram och tillbaka för att nosa på allt och inget. Min dotter har börjat få upp farten och stannar inte varje gång hon ska säga något. Varje gång jag blir lite stressad angående tiden säger hon; -Bli nu inte som när du skulle intervjuas mamma. (se tidigare inlägg) Och så lugnar jag ner mig omgående. Vad är tio minuter för sent på jobbet om man kan gå och prata med sitt barn en stund. Eller plocka kastanjer för det är det tid för nu.

I torsdags morse (igår) stack förstås då hunden iväg för att hälsa på en pudel som jag hade missat i ögonvrån. Om folk inte var vakna i det kvarteret så blev de. Jag vrålade det högsta jag kunde för jag blev så överraskad. Man ska ju inte ha hundar lösa, men han är bara fem månader och väldigt duktig. Man måste ju hålla koll på sin hund och han har en förmåga att slå dövörat till och bara springa iväg till andra hundar. Vilket gör mig smått vansinnig, men han måste lära sig att kunna vara lös utan att springa iväg, tycker jag. Vilket också är skönt för oss alla. Men tillbaka till mitt vrål så var det så högt så damen med pudeln, frös till is, kille från MKB höllt på att ramla av stegen och pudeln lade sig platt ner på marken. Det var bara min lille vovsing som inte brydde sig. Helt otroligt fantastikt vilken röst man kan få fram. Det var så pinsamt så det var inte klokt. Damen med pudeln gick fram till min hund, klappade honom på huvudet och mumlade något om att det är ju nervöst om han kan springa ut på gatan – som om det var därför jag skrev. Nu var det inte det för han går inte på gator, men det kunde ju inte damen med pudeln veta. Men om någon undrar vem som skrek Sooooooooooolo i korsningen Sveagatan Västanväg så var det jag…

PS. Min dotter tyckte också jag var pinsam… Klarade att vara på jobbet 30 minter efter starttid.

Kommentera

