Morgonstress eller vana

Mitt nya liv började för två veckor sedan när jag bestämde mig för att gå till skolan och få frisk luft. Samtidigt som jag, min dotter och hunden skulle njuta av att få vara tillsammans.

Första promenaden slutade med att halvvägs fick jag vända på klacken, dra (nu ungen) efter mig hela vägen tillbaka hem igen. Klockan hade bara sprungit iväg och jag som skulle vara i Mix Megapols mogonprogram för att prata om min nya bok kl 08:00. Ett stressiga ekipage fick man denna morgon leta efter. Min lilla tös sprang gråtande efter mig då jag med snabba lååååånga kliv gick hem igen, slängde in hunden i huset och ungen i bilen och for iväg med en rivstart till skolan. Det var först när jag kom fram till skolan, lämnat av henne och sagt förlåt som jag började lugna ner mig. Ungar är för härliga; -Lugn mamma, det ordnar sig. Jag skriver in mig själv, sa hon och klappade mig på huvudet. Sedan vinkade hon av sin något förvirrade och stressade mamma som sprang tillbaka till bilen och for iväg i hundranittio till min intervju.

4 thoughts on “Morgonstress eller vana

  1. Inte roligt å äta när de blir stressigt. Vi har 2 tv-apparater här.. men när de gäller progrma som Idol så äger jag fjärrkontrollen hehe. Vad är de för bok du skrivit?
    Gullig dotter du verkar ha (:

  2. Hej Ingela vad kul att läsa dina funderingar och glöm inte att vi gärna tar hand om Solo om vi kan och ni behöver!
    Lycka till med skriverierna och ha en fin helg.
    Ann o Göran

Kommentera

